اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی بیانگر تعامل مجلس با دولت است

امام جمعه موقت شهرستان آبیک گفت: رأی اعتماد به بیشتر وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، بیانگر تعامل مجلس با دولت است.

رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی بیانگر تعامل مجلس با دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام عبدالصمد رمضانی در خطبه‌های این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر(عج) این شهر اظهار داشت: رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیشتر وزرای پیشنهادی، بیانگر همکاری صادقانه نمایندگان مجلس با دولت یازدهم است.

وی افزود: چهار روز بحث طولانی، پرکاری و ارائه نظرات مخالف و موافق نمایندگان مجلس برای انتخاب وزرای پیشنهادی، نهایت دموکراسی و مردم‌سالاری دینی را می‌رساند.

خطیب جمعه موقت شهر آبیک ادامه داد: اینکه نمایندگان مجلس به برخی از وزرای پیشنهادی که مسئله‌دار بودند و در زمان فتنه نقش داشتند، رأی اعتماد نداند بیانگر حرکت انقلابی مجلس بود که البته خواست و انتظار مردم نیز همین بود.

رمضانی خاطرنشان کرد: برخی از وزرا هم که نسبت به وزرای دیگر با رأی کمتری انتخاب شده‌اند باید همراه با وزرای دیگر وارد میدان خدمت شده و به مردم شریف، قدرشناس و همیشه در صحنه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس با دادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در 24 مرداد، حماسه سیاسی را تکمیل کردند، اضافه کرد: دولت یازدهم باید مجاهدانه، مخلصانه و جهادگرانه در تحقق حماسه اقتصادی وارد عمل شده و وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم را سر و سامان بخشد.

امام جمعه موقت شهر آبیک بیان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر انتخاب وزرای ساده‌زیست تأکید داشته‌اند، نمایندگان مجلس توانستند تا حدودی به این مهم تحقق ببخشند.

رمضانی با اشاره به 30 مرداد ماه روز جهانی مسجد، مسجد را مرکز پرستش خدای متعال و مجلس انبیای الهی ذکر کرد و گفت: مسجد خانه همه پارسایان است که باید همیشه مملو از جمعیت باشد.

وی بر حضور مردم در مساجد و شرکت پرشور و گسترده آنان در صفوف نمازهای جماعت و جمعه تأکید و خاطرنشان کرد: به فرمایش پیامبر اکرم(ص) هر نشستنی در مجلس لغو است، مگر نشستن برای نمازگزاران، قرائت قرآن و ذکر الهی و بحث علمی که لغو نیست.

خطیب جمعه موقت شهر آبیک با اشاره به تخریب بقاع متبرکه و بارگاه مقدس چهار امام مظلوم(ع) در قبرستان بقیع به دست فرقه وهابیت در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری تصریح کرد: فرقه ضاله وهابیت نه تنها مسلمان نیستند بلکه از یهودیان هم بدتر هستند چراکه علاوه بر اینکه داغی بزرگ بر دل شیعیان گذاشتند، درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان هم هستند.

رمضانی افزود: تخریب بقاع متبرکه ائمه اطهار(ع) بیانگر اوج بغض، کینه و کدورت وهابیت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، پیروان و شیعیانشان است بنابراین اگر واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های مسلمانان دنیا در برابر تخریب بقاع متبرکه ائمه اطهار(ع) نباشد، حرم مطهر پیامبر اکرم(ص) را هم تخریب می‌کنند ولی از جهان اسلام می‌ترسند و نمی‌توانند دست به چنین کاری بزنند.

وی ابراز داشت: امروز وهابیت با چراغ سبز آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف به ویژه مصر دست به جنایات هولناک می‌زنند و با قتل عام مردم و به راه‌ انداختن حمام خون از استکبار جهانی دفاع می‌کنند.

خطیب موقت جمعه شهر آبیک با اشاره به 28 مرداد سالروز کودتای سال 32 اظهار داشت: این کودتا برای بازگرداندن شاه بود که از سوی آمریکا صورت گرفت و بزرگترین خیانت است که در تاریخ انقلاب به ملت ایران شد که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

رمضانی افزود: امروز هم کودتاگران در کشورهای منطقه مشغول فعالیت هستند که به عنوان نمونه می‌توان به کودتاهای آمریکایی از سوی ارتش آمریکا در مصر اشاره کرد که به کشتار مردم بی‌گناه و مسلمان مصر انجامیده است.

وی ادامه داد: کسانی که در داخل کشور برقراری ارتباط و مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند باید از مصر درس عبرت بگیرند و نتیجه شوم برقراری ارتباط با آمریکا را درک کنند.

نتیجه تقوا اصلاح عمل و آمرزش گناهان است

امام جمعه موقت شهر آبیک اصلاح عمل و آمرزش گناهان انسان را نتیجه تقوای الهی عنوان کرد و افزود: لازمه ایمان داشتن تقوا است و لازمه تقوا طبق آیات قرآن کریم بیان سخن و گفتار حق است.

رمضانی اضافه کرد: اصلاح زبان سبب اصلاح عمل و اصلاح عمل سبب آمرزش گناهان انسان می‌شود.

وی بیان کرد: تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر هم باید با زبان کریمانه و مهربانانه باشد تا تأثیر مطلوب خود را بر جای بگذارد.

امام جمعه موقت شهر آبیک با اشاره به کلمه قول سدید در قرآن کریم خاطرنشان کرد: گفتار انسان باید سنجیده، حکیمانه، خلل‌ناپذیر و به دور از دروغ، سستی و نفاق بوده و همچون سد محکمی در برابر هر نوع شک و فساد باشد تا بتوان مردم را به معروف امر و از منکر نهی کرد.

انتهای پیام/77006/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول