اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

امنیت رژیم صهیونیستی در سایه التهاب‌آفرینی ایجاد می‌شود

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: امنیت رژیم صهیونیستی در سایه التهاب‌آفرینی کشورهای مسلمان به وجود می‌آید.

امنیت رژیم صهیونیستی در سایه التهاب‌آفرینی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن گرامی‌داشت 26 مرداد ماه سالروز بازگشت افتخارآفرین آزادگان به کشور در سخنانی اظهار داشت: دولت آمریکا در کودتای 28 مرداد ماه در سرنگونی دولت مصدق و بازگرداندن رژیم پهلوی نقش اساسی داشت و باید به خاطر این خیانت از ملت ایران عذرخواهی کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در طول تاریخ با ملت ایران صادق نبودند و همیشه رفتار دوگانه‌ای از خود داشتند که بر این اساس کشوری قابل اعتماد برای ملت ایران نیست.

امام جمعه کازرون گفت: امروزه دولت آمریکا نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی را مورد تهدید و تحریم قرار می‌دهد و در مقابل از نظام‌های دیکتاتور حمایت می‌کند که این نشان از بی‌اعتمادی ملت ایران از این کشور است.

خرسند با اشاره به روز جهانی مسجد و سالروز حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تخریب مسجد گوهرشاد توسط رضاخان قلدر تصریح کرد: در نظام اسلامی مسجد جایگاه بسیار ممتاز و ویژه‌ای دارد و نقش آن تنها پرداختن به جنبه‌های عبادی، فرهنگی و نظامی محدود نمی‌شود.

امام جمعه کازرون ادامه داد: امروزه مسجد علاوه بر اینکه به عنوان یک نهاد سیاسی، اجتماعی پرتحرک مطرح است باید به انجام اموری مانند قضایی و حل و فصل اختلافات و رسیدگی به مستمندان و امور خیریه ایفای نقش کند.

وی ابراز داشت: آغاز رویدادهای مهم سیاسی و تاریخی و تحولات اجتماعی مانند نهضت مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی همگی از مساجد شروع شده است.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود به کشتار دلخراش مردم بی‌گناه مصر به تحریک دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم مرتجع عربی اشاره کرد و افزود: التهاب‌آفرینی در میان کشورهای اسلامی فقط به سود رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم در سایه همین التهابات امنیت پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه کازرون هشتم ماه شوال سالروز تخریب حرم و بارگاه مطهر ائمه بقیع توسط فرقه ضاله وهابیت را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: فرقه منحرف وهابیت همیشه در طول تاریخ از ابتدای تأسیس تاکنون به عنوان یک غده سرطانی در میان امت اسلامی عمل کرده و در پی برهم زدن آرامش مسلمانان بوده است.

خرسند گفت: این فرقه بر اساس برداشت‌های انحرافی از برخی ظواهر آیات قرآنی به وجود آمده و مورد حمایت کشورهای استعمارگر و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: وهابیت در طول عمر ننگین خود هیچ‌گاه با مشرکان و کفار مبارزه نکرده و همیشه مسلمانان را تکفیر و علیه آنان شمشیر کشیده و مرتکب جنایات بسیاری شده است. 

امام جمعه کازرون در پایان به ارتقا نیافتن شهرستان کازرون به فرمانداری ویژه در تصمیم روزهای پایانی دولت دهم اشاره کرد و گفت: مسئولان این شهرستان از حق مسلم خود کوتاه نمی‌آیند و این حق را در دولت یازدهم پی‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ت30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول