اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش مشروح فارس از روز جهانی قدس

تأکید سخنرانان روز قدس کهگیلویه و بویراحمد بر اسرائیل‌ستیزی تا نابودی این رژیم

ائمه جمعه و سخرانان روز قدس در کهگیلویه و بویراحمد بر اسرائیل‌ستیزی تا نابودی این رژیم تأکید کردند.

تأکید سخنرانان روز قدس کهگیلویه و بویراحمد بر اسرائیل‌ستیزی تا نابودی این رژیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی این هفته گچساران با اشاره به روز جهانی قدس گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رژیم نالایق پهلوی با رژیم جعلی اسرائیل در ارتباط بوده و مراوده داشت.

حجازی با یادآوری این‌که این ارتباط به گونه‌ای بود که دو حکومت در کشورهای همدیگر سفارتخانه داشتند، تصریح کرد: در این هنگام علمای اسلام به ویژه امام راحل با اعتقاد به این‌که اسرائیل دشمن بزرگ اسلام و مسلمانان است، به اعتراض علیه این ارتباطات پرداختند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل اسرائیل را دشمن اسلام و مسلمانان خواند و ارتباطات ایران با این رژیم جعلی را قطع کرد.

حجازی اظهار کرد: امام راحل با جمله معروف خود مبنی بر این‌که اسرائیل یک غده سرطانی است و باید از صحنه روزگار محو شود ماهیت این رژیم غاصب را به جهانیان نشان داد.

امام جمعه گچساران با محکوم کردن نشست اخیر آمریکا و حضور تعدادی از مسئولان فلسطینی در این نشست متذکر شد: قدس خط قرمز و نخستین قبله مسلمانان بوده و هیچ شخصی حق مذاکره و معامله در مورد قدس را ندارد. مصوبات این نشست شرمانه به هیچ عنوان اعتباری میان مسلمانان ندارد و اسلام هیچ ارزشی برای مصوبات این نشست قائل نیست.

وی عدم انسجام، وحدت و وجود اختلافات را دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن مقاومت فلسطین دانست و افزود: در دیداری که تعدادی از فلسطینیان با مقام معظم رهبری داشتند، معظم‌له به آنها یادآور شدند که نبود یک اراده و عزم واحد و عدم انسجام و وحدت میان فلسطینیان سبب شده است که نتیجه مطلوب از مقاومت حاصل نشود.

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج حضور مردم کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی روز قدس را پررنگ و پرشور خواند و گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس به منظور حمایت از افرادی که بیش از 60 سال ظلم بر آن‌ها روا شده، از وظایف همگانی ما است.

وی ادامه داد: مهر سکوتی که عربستان و دیگر کشورهای عربی بر دهان خود زدند، نه تنها حامی جامعه فلسطین نیستند، بلکه سردمداران ظلم و ضد بشری هستند.

موسوی‌اعظم ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم شهر یاسوج در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به نام روز قدس نامگذاری شده است، عنوان کرد: روز قدس زمینه‌ای برای بیداری دیگر کشورهای جهان است.

امام جمعه موقت یاسوج به سخن امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: آن امام فرمودند شاه ملعون و غاصب را با توپ و تانک فراری ندادیم، بلکه فریادهای مردم باعث فرار شاه از ایران شد، از این‌رو تمامی مسلمانان جهان با فریاد آزادی‌خواهی خود همچنان از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

موسوی‌اعظم خاطرنشان کرد: با بیداری اسلام در جهان امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد سقوط استکبار جنایتکار باشیم.

حجت‌الاسلام خلیل نظری در جمع‌ مردم روزه‌دار شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس، با اشاره به اهمیت و جایگاه قدس و فلسطین در جهان اسلام گفت: فلسطین مرکز ثقل جهان اسلام و قبله اول مسلمانان است.

وی افزود: سال‌هاست ایادی استکباری جهانی دست به دست‌ هم داده‌اند تا با اشغال این سرزمین مقدس به اسلام و مسلمین ضربه‌ای کاری وارد سازند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دشمنی دیرینه یهودیان و مسیحیان با یکدیگر گفت: آنچه عملکرد غرب را در مورد فلسطین زیر سئوال می‌برد، تنها حمایت مالی از اسرائیل نیست بلکه تبدیل دشمنی چندهزار ساله یهودیان و مسیحیانی است که تا دیروز با هم سر جنگ داشته و به قتل و غارت یکدیگر می‌پرداختند و امروز با اتحاد با هم می‌خواهند ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را از سرزمین آبا و اجدادی خود بیرون کنند.

حجت‌الاسلام نظری افزود: در جنگ‌های متعدد یهودیان و مسیحیان، قتل عام‌هایی اتفاق افتاد که نابخشودنی است.

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از روشنفکران جهان کمک‌های مالی ملت مسلمان ایران را به ملت فلسطین نادرست می‌دانند، در صورتی که می‌بینند غربیان دست به دست ‌هم داده‌اند تا اسلام و مسلمین را نابود سازند، این یک تفکر غلط است.

حجت‌الاسلام نظری در ادامه با اشاره به نشریات و روزنامه‌ها گفت: در سال 1840 میلادی روزنامه تایمز نوشت «پیشنهاد استقرار یهودیان در سرزمین فلسطین مورد حمایت پنج ابر قدرت جهان قرار دارد».

وی افزود: اروپائیان و غربیان می‌دانند که استراتژیک‌ترین منطقه حدفاصل سه قاره بزرگ دنیا منطقه فلسطین بوده، به همین منظور به دنبال دستیابی بر این منطقه هستند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: سیاست پیش روی غربیان دست‌یابی آسان به منابع زیر زمینی و رو زمینی منطقه خاورمیانه است که به حمدالله تاکنون به این مهم دست نیافته‌اند.

وی گریزی به پیشرفت تکنولوژی در غرب زد و گفت: تمام پیشرفت و ترقی جهان غرب و اروپا از ملت‌های مظلومی است که در این مناطق حضور دارند.

وی در ادامه افزود: کسانی که ادعای مرکزیت جهان اسلام را دارند نباید بازیچه غرب و صهیونیسم شوند.

خلیل نظری اذعان داشت: اگر همه دنیا دست به دست هم داده و ده‌ها هزار گنبد آهنین برای محافظت از اسرائیل بسازند، باید بدانند که مقاومت آنان در برابر اتحاد مسلمین به مانند خانه عنکبوت است.

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به روز قدس اظهار کرد: روز قدس یک روز جهانی در حمایت از مظلوم‌ترین مردم و سرزمین نام‌گذاری شده است.

کیانی‌اصل تصریح کرد: یهودیان افراطی جهان را برای خود می‌خواهند و دیگر انسان‌ها را حیواناتی می‌دانند که خداوند برای خدمت به آنها آفریده است.

وی افزود: قتل و کشتار و جنایت و نژادپرستی مهمترین خصوصیت آنها بوده که امروزه در سرزمین اشغالی شاهد و ناظر آن هستیم.

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به نقشه‌های شوم صهیونیست‌ها برای مردم فلسطین، گفت: طراحی نقشه صلح و سازش دوای درد مردم فلسطین نیست.

وی اذعان داشت: آنان از هر حربه‌ای برای ضربه‌زدن به مردم مظلوم فلسطین استفاده می‌کنند.

کیانی‌اصل در ادامه به فلسفه نام‌گذاری روز قدس اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول 34 سال گذشته حمایت قاطع خود را از مردم فلسطین ابراز داشته است.

وی افزود: مهمترین دلایلی که ایران اسلامی از قدس حمایت می‌کند را می‌توان در «حمایت از مظلوم، دفاع از سرزمین اسلامی، نقش محوری ایران در ام‌القرای اسلام، اصل استکبارستیزی، اصل عدالت‌طلبی و مهمتر از همه قانون اساسی کشور دانست».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده افزود: خداوند متعال هیچ راهی برای تسلط کفر بر اسلام و مسلمین قرار نداده و مسلمانان باید در راه حفظ اسلام استقامت و پایداری کنند.

سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در جمع مردم روزه‌دار شهر یاسوج که پس از راهپیمایی روز قدس در مصلای امام خمینی این شهر گرد هم آمده بودند، اظهار کرد: نابودی حتمی رژیم صهیونیستی همان‌گونه که قرآن کریم وعده داده، نزدیک است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قدس مبدأ فرشتگان الهی و محل تولد بسیاری از انبیاء الهی است.

ملک‌حسینی این مکان را بسیار مقدس دانست و گفت: قدس جایگاه نزول فرشتگان الهی و محل معراج پیامبر است و حرکت آسمانی آن حضرت از قدس صورت گرفت.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود در جمع راهپیمایان روز قدس شهر یاسوج عنوان کرد: این روز، روز خشم علیه استبداد جهانی است که نه تنها روز حمایت از مردم فلسطین، بلکه از همه مهم‌تر روز مبارزه و قیام علیه آمریکای جنایتکار است.

وی روز قدس را مصافی جهانی دانست و گفت: این روز، روز مصاف ایمان در برابر همه کفر و هر آن چه استکبار و استعمار در جهان وجود دارد.

ملک‌حسینی بزرگترین دشمن امروز مردم جهان را یهودیان افراطی دانست و گفت: یهودیان افراطی خود را تنها انسان‌های روز زمین حساب کرده و دیگران را حیواناتی دو پا تلقی می‌کنند.

وی افزود: با این تفاسیر دیگر نه قدس یک مکان و نه روز قدس یک زمان است، بلکه همه روزها برای مردم آزاده جهان به مثابه روز قدس است که در آن باید علیه استکبار جهانی خروشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد چند خصوصیت را برای یهودیان افراطی ذکر کرد و گفت: آن‌ها در وهله نخست تحریف‌گران بزرگ تاریخ در جهان به شمار می‌روند که تورات و انجیل بزرگ را تحریف کرده و بشارت‌های انجیل را به نفع خود مصادره کردند.

وی از تورات به عنوان کتاب قانون یاد کرد و گفت: آن‌ها نه تنها بشارت‌های انجیل را به نفع خود مصادره کردند، بلکه قوانین تورات بزرگ را هم در این تحریف‌های بزرگ به نفع خود مصادره کردند.

ملک‌حسینی با اشاره به فرموده پروردگار که اسرائیل هرگز رنگ عزت را به خود نخواهد دید، افزود: یهودیان افراطی بنیان‌گذار تروریست هستند که 70 پیامبر الهی را کشتند و اکنون هم به کودکان شیرخوار رحم نمی‌کنند.

انتهای پیام/2571/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول