اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

مساجد کرمان فاقد پشتوانه مالی هستند

امام جمعه موقت کرمان گفت: مهمترین دغدغه و مشکل مساجد استان کرمان این است که بیشتر مساجد ما فاقد پشتوانه مالی هستند که این مشکل از طریق وقف برطرف می‌شود.

مساجد کرمان فاقد پشتوانه مالی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌نژاد ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) با دعوت خود و همگان به رعایت تقوا و پرهیز از گناه اظهار داشت: امام صادق (ع) در بیان شیوا و زیبایی می‌فرماید «کسی که می‌خواهد، سلامتی و صحت وی دوام داشته باشد باید تقوای الهی پیشه کند».

وی با اشاره به اینکه بهداشت و سلامت روان انسان از نظام بهداشت و سلامت جسم مهم‌تر است، ابراز داشت: این امر مورد غفلت قرار گرفته است و بسیاری با این مفهوم آشنایی ندارند.

امام جمعه موقت کرمان افزود: مردم تلاش می‌کنند که امکاناتی را فراهم کنند و در پرتو آن به آرامش برسند، اما امروز می‌بینیم که بیشتر مردم نسبت به 30 یا 50 سال قبل از امکانات فراوان در حوزه‌های مختلف و گسترده بهره‌مند هستند در حالی که آرامش به عنوان هدف اصلی محقق نشده است.

قاسمی‌نژاد عنوان کرد: روزگاری مردم هیچ امکاناتی نداشتند، اما از آرامش بیشتر و زندگی بهتری بهره‌مند بودند، اما امروز بر خلاف وجود این امکانات و تجهیزات و همچنین ثروت و فراوانی نعمت‌های الهی جای آرامش تا حدود زیادی خالی است.

وی تصریح کرد: انسان‌هایی آرامش دارند که ایمان به خدا را در پرتو اعتقاد و معرفت ایجاد کرده باشند و اهل ایمان از آرامش بیشتری برخوردار هستند.

این مسئول اذعان داشت: زمانی انسان از بهداشت و سلامت روان برخوردار است که رفتار صحیح و متناسب با جامعه خود را داشته باشد و بداند با هم‌نوع خود چگونه باید رفتار کند.

قاسمی‌نژاد اظهار داشت: انسان دارای فکر و اندیشه صحیح، برداشت و عکس‌العمل مناسب، به موقع و مثبت دارای بهداشت و سلامت روان است و بر احساسات و عواطف خود کنترل دارد.

وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه آدم‌های جاهل اهل افراط و یا تفریط هستند، افزود: داشتن سلامت روح و روان ضروری‌ترین اصل در زندگی است و اگر این امر نباشد، فرد در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زندگی زناشویی خود درمی‌ماند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه اسلام بیشترین تاکید را بر حسن خلق دارد،‌گفت: پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید «بهترین مردم کسانی هستند که اخلاق آن‌ها نیکوتر و شایسته‌تر است».

قاسمی‌نژاد ابراز داشت: امروزه تحمل بسیاری از خانم‌ها و آقایان کم شده است و زمانی که فرد ارتباط با دین، اهل بیت (ع) و قرآن را کم کند، این اتفاق روی می‌دهد و تشنج، درگیری، بد صحبت کردن، درگیری لفظی و بی‌برنامگی به وجود می‌آید.

وی فکر آزاد، آرامش و اعتماد به نفس را از جمله نمادهای انسان‌های دارای بهداشت و سلامت روح و روان برشمرد و خاطر نشان کرد: افراد با تقوا و با ایمان از سلامت روح و روان بهتری برخوردار هستند.

قاسمی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های جسمی ریشه در روان انسان دارند و روان تنی هستند، گفت: انسان موجودی دارای جسم و روح است و روح همانند جسم به مراقبت نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در 26 مرداد سال 69 نخستین گروه از آزادگان وارد کشور شدند، عنوان کرد: آزادگان برای تضمین آزادگی و شرف انسان‌ها حاضر شدند سال‌ها اسارت و رنج را بپذیرند.

خطیب موقت جمعه کرمان تصریح کرد: آزادگان وظیفه خود را در حد اعلا نسبت به خدا، دین و پیغمبر (ص) و همچنین ملت خود انجام دادند و قشر مهی در نظام اجتماعی هستند و همه موظف هستند که آزادگان را تکریم کنند و به آن‌ها احترام بگذارند.

قاسمی‌نژاد با اشاره به تحقق حماسه سیاسی که در خردادماه توسط ملت ایران با حضور در پای صندوق رأی آغاز شد و همچنین انتخاب رئیس جمهور در کمال اطمینان و مراسم تحلیف و تنفیذ و معرفی هیئت وزیران به مجلس گفت: نمایندگان برای انتخاب هیئت وزیران وقت گذاشتند و تلاش کردند تا وزرایی وارد عرصه مدیریت نظام شوند که مطالبه مردم را برآورده کنند و حماسه اقتصادی اثرگذاری داشته باشند.

وی اذعان داشت: تدابیر، هوش، ذکاوت و صلابت مقام معظم رهبری موجب شد که انتخابات در فضایی مطلوب و شایسته با کار دلسوزانه ناظران و مجریان برگزار شود و انتقال دولت صورت گیرد.

این مسئول اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران نظام بر مسئله تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و روند روبه‌رشد پیشرفت‌های علمی کشور تاکید کردند.

قاسمی‌نژاد عنوان کرد: هر دولتی که بر سر کار می‌آید و حتی قوی‌ترین انسان به تنهایی و بدون همراهی مردم امکان تحقق سیاست‌ها و برنامه‌ها را پیدا نمی‌کند و دولت برای اجرای برنامه‌ها به پشتوانه مردمی نیاز دارد.

وی خواستار همکاری و همراهی تمام افراد با دولت شد و بیان کرد:‌ نباید عقب‌نشینی کرد و تا زمانی که تکلیف خود می‌بینند و در خواست می‌شود باید برای همکاری با دولت کمک کرد و امروز نیاز به تمام گروه‌ها، سلایق و اندیشه‌ها در چارچوب قانون و مقررات نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت کرمان گفت: تدوین سیاست‌های اساسی مهمترین مطلب است و تداوم سرمایه‌گذاری و اصول مهم اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد و پرداختن به اقتصاد بدون نفت و توجه به تولید داخلی از ضروریات است.

قاسمی‌نژاد با اشاره به کشتار مردم مسلمان مصر، سوریه، لبنان و عراق تصریح کرد: رهبران دینی، فرهنگی و سیاسی این کشورها تأمل کنند و ببینند که اختلافات آن‌ها چه ثمری به غیر از کشته شدن مسلمانان و خوشحالی صهیونیست‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه 30 مرداد با عنوان روز مسجد نامگذاری شده است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) زمانی که برای نخستین بار وارد مدینه شد، دستور ساخت مسجد، اقامه نماز جماعت و اقامه نماز جمعه را صادر کرد.

این مسئول خواستار ساخت توسط مردم، خیران و مسئولان با نیت خالص و صادق شد و افزود: ما هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های تمام عیار مساجد در کشور و نظام بهره ببریم که این امر عیب ما است.

قاسمی‌نژاد بیان داشت: افرادی که بضاعت مالی، فکر اقتصادی و توان عمرانی، فرهنگی و دینی دارند باید دست‌اندرکار مسجد شوند.

وی گفت: مهمترین دغدغه و مشکل مساجد استان کرمان این است که بیشتر مساجد ما فاقد پشتوانه هستند و حتی برای تامین آب و برق و برگزاری برنامه‌ها در مسجد با مشکل مواجه هستیم.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: ما برای تامین نیازهای مسجد باید پشتوانه ایجاد کنیم که این امر با وقف امکان‌پذیر است.

قاسمی‌نژاد با بیان اینکه آبادانی مسجد به امام جماعت است، ابراز داشت:‌ باید قدردان ائمه جماعات باشیم و مردم در کرمان همیشه به این قشر توجه کرده‌اند.

انتهای پیام/80019/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول