اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان اردبیل:

مسجد از کارکرد صرف عبادی به کانون اندیشه‌سازی تبدیل شده است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر مساجد به عنوان پایگاه ارزشی و معنوی صرفاً از کارکرد عبادی خارج شده و به کانون اندیشه‌سازی تبدیل شده است.

مسجد از کارکرد صرف عبادی به کانون اندیشه‌سازی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های اوقات فراغت و طرح تابستانی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اردبیل اظهار داشت: آنچه که در سال‌های اخیر بیشتر در این زمینه مد نظر و ملاک عمل بوده جذب نوجوانان و جوانان به مساجد برای استفاده از فضاهای ارزشی و معنوی بوده به طوریکه ما همچنان معتقدیم باید از این ظرفیت به معنای واقعی استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هر چقدر محتوا و غنای برنامه‌های فرهنگی، معنوی مساجد را ارتقا داده و زمینه حضور جوانان را در کانون‌های فرهنگی و تربیتی فراهم کنیم به همان نسبت شاهد حرکت اصلاحی در جامعه می‌باشیم و بسیاری از ناهنجاری‌ها و حرکت‌های نامطلوب به حداقل می‌رسد.

سقا با بیان اینکه هم اکنون بیش از 110 کتابخانه کانون فرهنگی، هنری مساجد در سطح استان فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: در صورتی که کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری بتواند نیاز مطالعاتی مراجعان را تأمین کند قطعاً این فضاها به هسته مطرح اندیشه‌سازی در مساجد تبدیل می‌شود.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: با هدف ارائه اطلاعات جامع از مسایل دینی کتابخانه‌های این دبیرخانه در سطح استان تخصصی بوده و خدمات متنوعی را ارائه می‌کند.

وی بیان کرد:‌ هدف اصلی از این کار ارتقای کیفی کتابخانه‌های فعال در این مجموعه و در ادامه نیز ایجاد زمینه پاسخگویی به سئوالات دینی مراجعان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان در ادامه یادآور شد: همچنان معتقدیم وجود کتابخانه‌ها در مساجد می‌تواند مساجد را تنها از کارکرد عبادی و عملکرد روزانه خارج کرده و به یک محیط و مرکز اندیشه‌ساز تبدیل کند.

سقا ادامه داد: برنامه‌های خوبی برای توسعه کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و همچنین جذب جوانان انجام شده که در تابستان این برنامه‌ها با رویکرد انتقال مفاهیم دینی انجام می‌شود.

وی با یادآوری فعال‌سازی امور کتابخانه‌ها در دبیرخانه کانون گفت: از جمله این برنامه‌ها تجهیز کتابخانه‌ها به کتب مورد نیاز و ضروری برای استفاده اعضا است.

سقا توزیع کتاب نظام‌مند جامع کتابخانه‌های مساجد کشور، توزیع انواع نرم‌افزارها و توزیع قرآن و نهج‌البلاغه را از جمله خدمات ارائه شده به مخاطبان اعلام کرد.

انتهای پیام/62006/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول