اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناوه:

عشق به‌کارموجب ماندگاری آثار خبرنگاران

فرماندار گناوه گفت: کار خبرنگاری باید با عشق و علاقه باشد تا آن اثر ماندگار و جاوید بماند.

عشق به‌کارموجب ماندگاری آثار خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، غلامعلی حبیبی‌منش صبح امروز در شهرستان گناوه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران با عملکرد موفق خود در گناوه موجب خدمات شایانی شده‌اند تاکید کرد: خبرنگاران با کمترین توقع، زحمات شبانه روزی بسیاری را در عرصه اطلاع‌‌رسانی متحمل می‌شوند به‌گونه‌ای که عملکرد موفق آنان در یکسال گذشته موجب ارائه خدمات مطلوب به مردم شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه فرهنگی، حساس، ظریف و پیچیده است تصریح کرد: جز عشق و علاقه و انگیزه به کار نمی‌توان کسی را به عرصه خبرنگاری وارد کرد و می‌توان گفت معمولا آثار کار خبرنگاران ماندگار و جاوید است.

حبیبی‌منش با تاکید بر رسیدگی به مشکلات خبرنگاران فعال افزود: برای اطلاع‌رسانی باید مسئولان همواره پاسخگوی سوالات آنان باشند تا هیچ شبهه‌ای در جامعه بدون پاسخ نباشد.

فرماندار گناوه تاکید کرد: من همیشه و در همه حال، آماده پاسخگویی به سوالات خبرنگاران شهرستان در مسائل مختلف هستم و از این فرآیند استقبال می‌کنم.

وی با توجه به درخواست رئیس خبرگزاری ایرنا در شهرستان گناوه مبنی بر نامگذاری یکی از خیابان‌های گناوه به خیابان خبرنگار افزود: بحث خیابان خبرنگار را ما در شورای فرهنگ عمومی مطرح خواهیم کرد و از این پیشنهاد بسیار استقبال می‌کنیم.

فرماندار گناوه در پاسخ به درخواست مسئول خبرگزاری مهر در شهرستان گناوه مبنی بر در نظر گرفتن مشوق‌ها برای خبرنگاران شهرستان افزود: ما از امکانات محدودی که در سطح شهرستان داریم، تلاش می‌کنیم تا به نحو احسن استفاده کنیم.

حبیبی‌منش اضافه کرد: ما می‌توانیم به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه کمک کنیم و آن‌ها نیز آنگونه که خود می‌دانند می‌توانند به شما کمک‌هایی داشته باشند و معتقدم که مشوق‌های مالی باید در اولویت دوم کاری خبرنگاران باشد.

فرماندار گناوه با معقول دانستن پوشش فعالیت‌های دستگاه‌های شهرستان در فضایی توام با نقد منصفانه تصریح کرد: ما هرگز نمی‌گوییم که خبرنگاران تنها به تعریف و تمجید از دولت بپردازند و کسی چنین توقعی از خبرنگاران ندارد؛ شما خبرنگاران آیینه جامعه هستید و باید خوب و بد را در کنار هم ببینید و زود قضاوت نکنید.

وی با فراخواندن خبرنگاران به دقت در کار خبر‌رسانی به مردم اظهار داشت: لازم است تا خبرنگاران با تماس با روابط عمومی‌ها و روسای ادارات شهرستان در کنار تحقیق فردی به همه جوانب خبر توجه لازمه را داشته و خبر پخته ای را منعکس کنند و واقعیت‌ها را بیان کنند.

فرماندار گناوه افزود: به‌جز یک سایت، بقیه سایت‌ها و نشریات و خبرنگاران عملکرد مطلوبی در بحث انعکاس اخبار شهرستان داشته‌اند و هرگز مطلبی مثبت یا منفی را خلاف واقعیت پوشش نداده‌اند.

حبیبی‌منش افزود: کار خبرنگاران کمتر از کار رزمندگان و شهدا نیست و خبرنگاران باید در شرایط دشوار هم حضور یافته و به تهیه خبر و منعکس کردن آن اقدام کنند.

وی افزود: ما هرگز و هیچ‌وقت خود را در مقابل خبرنگاران ندیده بلکه همواره خود را در کنار آن‌ها و آن‌ها را در کنار خود می‌بینیم و می‌خواهیم با کمک هم به جامعه خود خدمت کرده و آن را رشد دهیم و به رشد فرهنگی، فکری و اطلاعاتی جامعه خود کمک کنیم.

فرماندار شهرستان گناوه با تقدیر از خبرنگاران گفت: همه روزها، روز خبرنگار است و شما هر روز اخبار را ثبت و ضبط می‌کنید و اختصاص یک روز به نام روز خبرنگار تنها برای یادآوری این روز بزرگ است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه نیز در این آیین با تقدیر از خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: با هیچ‌چیز و با هیچ‌زبانی نمی‌توانیم از زحمات شبانه روزی شما در عرصه رسانه تقدیر و قد‌ردانی کنیم و در این نشست آماده‌ایم تا مسائل و مشکلات شما عزیزان را با گوش جان بشنویم.

مصطفی محسنی گفت: خبرنگار، نماینده افکار عمومی است و کسی است که مشکلات، معضلات، مسائل، نقاط ضعف و قوت جامعه را به مردم و مسئولان انعکاس می‌دهد.

وی با توجه به فعالیت خبرنگاران خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و نشریات شهرستان گناوه اضافه کرد: در سطح استان بوشهر ما کمترین چالش‌ها را با خبرنگاران داریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه در پایان گفت: این مهم بیانگر آن است که خبرنگاران شهرستان، خبرنگارانی متعهد به کار، با اخلاق، شفافیت‌گرا، با وجدان کاری بالا و بدون اینکه به فعالیت کاری آنها خدشه‌ای وارد شود به فعالیت در عرصه رسانه می‌پردازند.

رئیس خبرگزاری ایرنا در شهرستان گناوه نیز در این آیین با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از فعالیت یکساله خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: جامعه خود را در آیینه خبرنگار می‌بیند و خبرنگار نیز متقابلا خود را در آیینه جامعه می‌بیند.

نعمت‌الله بهروزی گفت: لازم است تا از خدمات شایان هشت ساله دولت دکتر احمدی‌نژاد به ویژه در سطح شهرستان گناوه با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که دشمنان به نظام و انقلاب وارد کردند، مجدانه قدر‌دانی کنیم و برای دولت جدید آرزوی موفقیت و سرفرازی در همه عرصه‌ها داشته باشیم.

این مسئول اذعان داشت: در حال حاضر خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر گناوه علاوه بر پوشش اخبار شهرستان‌های گناوه و دیلم، کشورهای همسایه مستقر در حاشیه خلیج فارس و حتی دیگر نقاط جهان را پوشش خبری می‌دهد و ماهانه به طور میانگین 120 خبر و گزارش تهیه و بر روی خروجی‌های ایرنا انتشار می‌دهد.

در پایان از خبرنگاران شهرستان گناوه با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/66006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول