اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه تاکستان:

تکیه خبرنگاران بر صداقت و امانت باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان تاکستان گفت: تکیه خبرنگاران بر صداقت، امانت و صحت اخبار باشد.

تکیه خبرنگاران بر صداقت و امانت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی عصر امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران تاکستانی تبیین اهداف و رسالت‌های خبرنگاری را ضروری برشمرد و اظهار داشت: باید سعی شود تا مراسم گرامیداشت خبرنگاران نه با هدف یادآوری و تجلیل مدیران؛ بلکه با هدف آشنایی با رسالت‌های این قشر فرهیخته برگزار شده و نتایج ارزشمندی را نیز همراه خویش داشته باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تاکستان با بیان اینکه در حال حاضر تمام مسائل و رویدادها توسط رسانه‌ها به سرعت در جهان منتشر شده و رسانه‌ها جزو معجزات بشری در قرن جاری هستند، ابراز داشت: مفهوم خبر در روایت واقعیت‌ها نهفته شده و امر خبر تحت تأثیر دو عامل داخلی و بیرونی قرار دارد.

وی کسب، تهیه، تنظیم و انتقال اخبار را جزو پنج حوزه فعالیت برای خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: همچنین تأمین، تنظیم، انتشار و ماندگاری نیز چهار مولفه است که باید خبرنگاران آن را در نظر داشته باشند و خبرنگاران در صورت ورود درست به این حرفه صاحب اجر و پاداش والایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تنظیم درست و ماندگاری جزو ملاک‌های اصیل حرفه خبرنگاری بوده و نشر خبر نیز گاهی از قدرت خبرنگاران خارج می‌شود، ابراز داشت: لازم است تا خبرنگاران با توجه به بایدهای اخلاقی در حوزه تهیه، تنظیم و نشر خبر گام برداشته و یک خبر باید با بایدهای اخلاقی نیز تطابق داشته باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان تاکستان به اصول صداقت، امانت و صحت لازم در عرصه خبرنگاری اشاره کرد و عدم توجه به فرصت‌های مذکور را به معنای عدم تکمیل دانش‌های خبرنگاری برشمرد.

زهرایی با بیان اینکه خبرنگاران در انتقال مطالب باید صداقت داشته باشند و بنایی بر انتشار تمام مسائل و اخبار وجود ندارد، ابراز داشت: باید تلاش شود تا از حداکثر ظرفیت‌ها برای توانمندسازی خبرنگاران استفاده شده و این مهم به طور ویژه پیگیری شود.

انتهای پیام/77005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول