اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان:

خبرنگاران ‌و رسانه‌ها سرمایه‌های اجتماعی هستند

مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان بابیان اینکه خبرنگاران و رسانه‌ها سرمایه‌های اجتماعی هستند گفت: خبرنگاران باید در انعکاس اخبار رعایت امانتداری را داشته باشند.

خبرنگاران ‌و رسانه‌ها سرمایه‌های اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار خبات ساعدی  شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سرای خبرنگاران بیجار  ضمن تجلیل از اصحاب رسانه استان کردستان در امر خطیر اطلاع رسانی اظهار کرد: رسانه‌ها نقش خطیری در امر پیشرفت جامعه دارند.

وی افزود: اصحاب قلم سنگرنشینان فکر و اندیشه‌اند و در عرصه‌های فرهنگی با مسلسل قلم به جنگ جهل می‌شتابند و پیشرفت و سعادت را در جامعه حاکم می‌کنند.

ساعدی بیان کرد: خبرنگاران نقش اطلاع‌رسانی و و ایجاد زمینه توسعه جامعه را بر عهده دارند که صحیح بودن اطلاعات، پایه این توسعه است.

مدیر سرای روزنامه نگاران کردستان با بیان اینکه خبرنگاران در عرصه‌ها و موقعیت‌های مختلف انجام وظیفه می‌کنند، بیان داشت: خبرنگاران هم در زمان صلح و آرامش و هم در زمان جنگ و در اماکن پرخطر کار خبر رسانی را انجام می‌دهند. 

وی تصریح کرد: وظیفه خبرنگاران انعکاس اخبار به نحو دقیق، صحیح و به موقع منتقل شود و اگر این ویژگی‌ها در خبر رعایت نشود، اخبار ارزش خبری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار در خبررسانی خود باید امانتدار باشد و اطلاعاتی را که از گوینده تحویل می‌گیرد با حفظ امانتداری به صورت درست به مخاطب منتقل کند.

این مسئول تیزهوشی و قدرت تحلیل را از شاخصه های مهم خبرنگار موفق بیان و اظهار کرد: خبرنگاران وظیفه دارند با تیزهوشی به اطلاع‌رسانی اخبار از مسئولان به مردم و از مردم به مسئولان واقعیت‌ها را برای مردم بیان کرده و با این اطلاع‌رسانی باری را از دوش دولت بردارند.

وی با اشاره به برهه حساس زمانی و تلاش دشمنان از طریق فضای مجازی و رسانه ها برای تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: خبرنگاران حافظان و امانتداران ارزش های والای نظام هستند و نقش بسزایی در به ثمر رسیدن آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها سرمایه‌ای اجتماعی محسوب می‌شوند، ابراز داشت: پویایی اجتماعی در توسعه همه‌جانبه بشری بسیار تأثیرگذار است و رسانه‌ها با گسترش پویایی جامعه نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

وی در پایان ایجاد فضای مناسب سرای خبرنگاران را نویدی برای ارتقاء فرهنگ رسانه‌ای در شهرستان بیجار که از ظرفیت‌های بسیاری در امر اطلاع رسانی  برخوردار است بیان کرد.

انتهای پیام/79015/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول