اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

اختصاص 8 درصد اعتبارات رشت به طرح‌های هادی

فرماندار رشت از اختصاص هشت درصد اعتبارات تملک‌دارایی به طرح‌های هادی در سال 92 در این شهرستان خبر داد.

اختصاص 8 درصد اعتبارات رشت به طرح‌های هادی

سید ولی‌الله عظمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه تمام روستاهای رشت دارای طرح هادی هستند، اظهار کرد: طرح هادی شناسنامه روستا است و وضعیت روستاها در ساخت و سازها و کاربری‌ها را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: هشت درصد از اعتبارات عمرانی رشت به منظور اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاهای این شهرستان هزینه می‌شود.

عظمتی بر اجرای طرح‌های جدید هادی در روستاهای رشت تاکید کرد و گفت: مدت 10 سال از اجرای طرح‌های هادی در بعضی از روستاهای رشت گذشته است و باید طرح‌های جدید و به‌هنگام برای روستاها تعریف شود.

فرماندار رشت از اختصاص اعتبارات تملک‌دارایی به این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تحقق پروژه‌های اجرایی نیازمند اعتبار است.

وی به روند روبه رشد اختصاص اعتبارات عمرانی رشت در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: بعضی از شاخص‌های بودجه نیاز به اصلاح دارد.

عظمتی اعتبارات عمرانی رشت را 27 میلیارد و 800 میلیون و 623 هزار تومان خواند و بیان کرد: مبلغ مذکور 18.9 درصد اعتبارات استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار رشت اعتبارات عمرانی رشت در سال 91 را 26 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته اعتبارات عمرانی رشت 20.4 درصد اعتبارات استان را به خود اختصاص داده بود و امسال 3.7 درصد در این زمینه افزایش اعتبارات داریم اما سهم‌بری اعتبارات رشت نسبت به سال 91 کاهش پیدا کرده است.

وی بر اختصاص سهم 25 درصدی اعتبارات رشت از مجموع اعتبارات گیلان تاکید کرد و یادآور شد: اعتبارات موجود نمی‌تواند مشکل شهرستان رشت را برطرف کند.

عظمتی خواستار افزایش اعتبارات طبق شاخص‌های تعیین شده و ظرفیت شهرستان رشت شد و بیان کرد: بیش از 38 درصد جمعیت گیلان در رشت ساکن هستند.

فرماندار رشت با اشاره به جمعیت یک‌میلیون نفری این شهرستان، یادآور شد: اعتباراتی از دیگر شاخص‌های مالی دولت را دریافت می‌کنیم اما اعتبار رشت نسبت به استان از کاهش برخوردار است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی رشت در بخش‌های صنعت، کشاورزی، عمران شهری و روستایی و ... توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: اولویت با پروژه‌های نیمه‌تمام و مطالعاتی است.

به گفته عظمتی، یک درصد اعتبارات عمرانی برای توسعه و احداث پایگاه‌های بسیج در شهرستان رشت اختصاص پیدا می‌کند.

فرماندار رشت از اختصاص حداکثر 10 درصد اعتبارات عمرانی به پروژه‌های جدید در سال 92 خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات پروژه‌های جدید باید بتواند نصف اعتبار پروژه در سال نخست را تامین کند.

انتهای پیام/84001/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول