اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده هنگ مرزی ارومیه اعلام کرد

امحای کشت 10 هکتار شاهدانه در حوزه استحفاظی هنگ مرزی ارومیه

فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: پنج ماه نخست سال ‌جاری 10 هکتار کشت شاهدانه در حوزه استحفاظی هنگ مرزی ارومیه شناسایی و امحا شد.

امحای کشت 10 هکتار شاهدانه در حوزه استحفاظی هنگ مرزی ارومیه

شهروز رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به برخورد شایسته و مناسب ماموران هنگ مرزی ارومیه با عابران غیرمجاز و متجاوزان مرزی در پنج ماه نخست سال‌جاری، اظهار داشت: منظور از متجاوزان مرزی، اتباع بیگانه‌ای است که عمدا یا سهوا از مرزهای غیرمجاز کشور عبور می‌کنند.

وی با اشاره به ملیت متجاوزان مرزی، تصریح کرد: ملیت اکثر متجاوزان مرزی دستگیر شده افغانی، سومالی، بنگلادشی و برمه‌ای است.

رحمانی از دستگیری عابران غیرمجاز مرزی در پنج ماه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: عابران غیرمجاز اتباع ایرانی و کسانی که هویت ایرانی دارند هستند که به صورت عمدی یا سهوی از مرزهای غیرمجاز تردد می‌کنند.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه افزود: زمانی که متجاوزان مرزی و عابران غیرمجاز به ایست ماموران مرزبانی توجه نمی‌کنند و وارد محدوده مرزی که منطقه قرمز هنگ مرزی ارومیه اعلام شده است، می‌شوند ماموران اقدام به تیراندازی هوایی و در مواردی تیراندازی به سوی آن‌ها می‌کنند.

وی به استقرار چادرنشینان در مراتع حوزه استحفاظی هنگ مرزی ارومیه اشاره کرد و ابراز داشت: 94 مرتع در این حوزه وجود دارد که چادرنشینان در آن مستقر هستند.

رحمانی از وجود فاصله اندک میان حوزه استحفاظی اشنویه و ارومیه خبر داد و اعلام کرد: 21 مرتع در حوزه استحفاظی اشنویه زیر پوشش هنگ مرزی ارومیه قرار دارد.

وی اضافه کرد: پنج ماه نخست سال‌جاری 10 هکتار کشت شاهدانه در حوزه استحفاظی هنگ مرزی ارومیه شناسایی و امحا شدند.

انتهای پیام/61010/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول