اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سقای‌بی‌ریا:

شرکت در انتخابات مرزبانی از اصل نظام اسلامی است

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را نوعی مرزداری از اصل انقلاب و نظام دانست و افزود: انتخاب اصلح هم جزو تکالیف است که بر اساس معیارهای بیان شده توسط رهبری صورت می‌گیرد.

شرکت در انتخابات مرزبانی از اصل نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر سقای‌بی‌ریا چهارشنبه شب در مراسم دومین سالروز بزرگداشت شهادت شهید علیرضا همایی فصیح از فرماندهان نیروی انتظامی که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به شهادت سه نفر از پرسنل نیروی انتظامی در سراسر کشور در هر دو روز اظهار کرد: شهید همایی فصیح یکی از این شهداست که در خانواده‌ای قرآنی و دینی تربیت یافته بود.

وی افزود: خانواده‌هایی که چنین فرزندانی تربیت می‌کنند باید مورد تکریم و احترام جامعه باشند و گرامی داشته شوند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه قرآن کریم، رسول گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) به عاقبت امور انسان‌ها توجه ویژه‌ای دارند گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند «خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده، در کجاست و به چه طرفی می‌رود».

وی ادامه داد: در روایت دیگری از امام موسی کاظم(ع) می‌خوانیم که فرمودند «دنیا مانند دریایی عمیق است که بسیاری در آن غرق شدند و در این دریا باید به یک کشتی سوار شد که آن کشتی تقوای الهی و کالایی که در آن حمل می‌شود ایمان، سکان‌دار آن عقل، راهنمای آن علم و بادبان آن توکل است».

سقای بی‌ریا با بیان اینکه سوار شدن به این کشتی انسان را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است «ای پیامبر! ما به دو هفت مورد زوج داده‌ایم» که در تفسیر این آیه آمده است منظور از آن 14 معصوم(ع) هستند.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور روحانیت عنوان داشت: هفت نام خداوند نیز به عنوان تفسیر این آیه آمده که اگر با آن اسامی خداوند را خطاب قرار دهیم دعاها رد نمی‌شوند ضمن اینکه در برخی تفاسیر هفت نام اصلی اهل بیت(ع) نیز به عنوان معنی این آیه آمده است زیرا همه چهارده معصوم همین هفت اسم یعنی محمد، علی، فاطمه، حسن، حسین، جعفر و موسی را دارند.

وی عقل و فطرت را سرمایه‌های هدایتی دانست که در دستان انبیای الهی قرار داشته است و گفت: قرآن نیز بر اساس همین دو عامل هدایت بنا شده زیرا خداشناسی و خداجویی از عمق فطرت آدمی بر می‌خیزند.

سقای بی‌ریا با بیان اینکه هدایت قرآن بر اساس عقل صورت می‌گیرد تصریح کرد: برای هدایت صحیح و کامل، قرآن به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه انسان‌ها برای دریافت تمام معانی این کتاب آسمانی نیاز به خلیفه الهی بر روی زمین و یک راهنمای جامع و کامل دارند که علم او لدنی و کردارش مبتنی بر وحی و کلام الهی باشد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: امام معصومی که می‌خواهد قرآن را تفسیر و مسلمانان را هدایت کند باید دارای ویژگی‌های زیادی از جمله علم غیب باشد؛ معتقدیم امام عصر(عج) بر تمام اعمال و رفتار ما ناظر است.

وی ایمان بالای پیروان مکتب اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: افرادی چون شهید همایی فصیح خانواده خود را به رعایت احکام اسلام و دستورات ائمه معصوم(ع) دعوت می‌کردند و این شیوه اهل بیت(ع) است و باید همچنان این راه و روش را ادامه داد.

سقای بی‌ریا با تاکید بر انجام همه امور در راه خدا و با نیت الهی عنوان داشت: امام سجاد(ع) در یکی از دعاهای خود نکات بسیار مهمی را در مورد مرزداران نظام اسلامی یادآور می‌شود؛ ایشان می‌فرمایند «هر آن کس که در راه خداوند مرزداری می‌کند و اگر مانعی هم در این راه به وجود بیاید و نتواند ولی آرزویش را داشته باشد فضیلت خواهد داشت».

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را نوعی مرزداری از اصل انقلاب و نظام دانست و افزود: انتخاب اصلح هم جزو تکالیف است و مردم باید بر اساس معیارهایی که توسط رهبر معظم انقلاب بیان می‌شوند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: انتخاب فرد اصلح و شناخت اینکه چه فردی در راه مقاومت انقلاب اسلامی گام بر می‌دارد بر اساس معیارهایی که رهبری عنوان می‌کنند کار دشواری نیست.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول