اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

گلستانی‏‌ها نسبت به بیمه منازل خود اقدام کنند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران گلستان بیمه را یکی از موضوعات بسیار مهم در زمینه حوادث دانست و گفت: گلستانی‏‌ها نسبت به بیمه منازل خود اقدام کنند.

گلستانی‏‌ها نسبت به بیمه منازل خود اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: سال گذشته منازل مسکونی که در اثر سیل خسارت دیده بودند از حمایت‌های بیمه برخوردار شدند.

وی افزود: گلستان جزو پنج استان پایلوت طرح بیمه همگانی است که در این طرح با پرداخت حداقل 7 هزار تومان منازل مسکونی بیمه می‏‌شوند. 

سال گذشته 8 میلیون تومان خسارت به منازل مسکونی آسیب‌دیده از سیل پرداخت شد

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته 8 میلیون تومان خسارت به منازل مسکونی آسیب‌دیده از سیل پرداخت شد.

سمیعی ادامه داد: تجربیات تلخ گذشته موجب شدند تا اقدامات پیشگیرانه در دستورکار مسئولان استانی قرا گیرند که در همین رهگذر تعدادی سد در استان ساخته و رودخانه‏‌ها لایروبی و دیواره‏سازی شدند که در نتیجه آنها تعداد پروژه‌های خسارت‏‌دیده در اثر سیل کاهش یافتند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل گریزناپذیر است، یادآور شد: ماه‌های مرداد و شهریور یادآور خاطرات تلخ سیل‏ سال‌های گذشته هستند به همین دلیل هشدارهای لازم داده شده و ادارات در آمادگی کامل به سر می‏‌برند.

مردم باید از تجاوز به حریم رودخانه‏‌ها خودداری کنند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به لزوم همکاری مردم با مسئولان در مدیریت و کاهش پیامدهای منفی سیل تاکید کرد: مردم هم باید همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند و از تجاوز به حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

سمیعی اضافه کرد: با توجه به قرار داشتن در ماه مرداد لازم است تمامی ادارات استان با تجهیز کامل نیروی انسانی و ماشین‏‌آلات در آماده‌باش باشند، رودخانه‏‌ها در صورت نیاز لایروبی شوند و اداره‏ کل راه و شهرسازی نسبت به پاکسازی حریم راه‌ها اقدام کند.   

وی طول رودخانه‌های استان گلستان را 2 هزار و 700 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 654 کیلومتر از طول رودخانه‏‌های استان از داخل شهرها و روستاها می‏‌گذرند و از این نظر هم تهدید و هم فرصت هستند.

سیل 1380 زنگ خطر برای مسئولان بود

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: در طول سال‏‌ها به حریم این رودخانه‌ها تجاوز شد و بارش‏‌های رگباری دوره بازگشت سیل را فراهم کردند.

سمیعی خاطرنشان کرد: سیل 1380 زنگ خطری در این زمینه بود و بعد از آن مطالعات طرح جامع سیل استان  انجام و طرح مذکور به تصویب رسید.

به گفته وی، این طرح نقشه راه ماست و هر نوع فعالیت عمرانی در حوزه آبخیزداری در زمینه لایروبی و دیواره‏سازی باید در چارچوب این طرح انجام شود. 

وزیر کشور پیشنهاد کمک 200 میلیارد تومانی به گلستان را ارائه داد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به سیل سال گذشته استان اظهار داشت: بعد از این سیل رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و اعضای کمیسیون‏‌های کشاورزی و عمران مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل‏‌زده استان بازدید کردند.

سمیعی ادامه داد: بعد از این بازدیدها دولت با پرداخت خسارت در دو مرحله 18 و 15 میلیارد تومانی به استان گلستان موافقت کرد که این میزان اعتبار در مقایسه با حجم خسارت‏‌ها و نیاز استان ناچیز بود، اما در نهایت با پیگیری مسئولان استانی به ویژه استاندار گلستان جذب شدند.

وی در پایان از پیشنهاد حمایت 200 میلیارد تومانی وزیر کشور به استان گلستان خبر داد و گفت: این منابع مالی مربوط به حوزه پیشگیری بوده و مسئولان استانی در حال رایزنی برای اختصاص بخشی از آن هستند. 

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول