اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

کاهش 8 درجه‎ای دما در گلستان / احتمال بارش‎های رگباری و وقوع سیلاب در برخی مناطق گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی استان و کشور با ورود جو ناپایدار به استان، دمای گلستان کاهش هشت درجه‌ای خواهد داشت.

کاهش 8 درجه‎ای دما در گلستان / احتمال بارش‎های رگباری و وقوع سیلاب در برخی مناطق گلستان

قاسم سمیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این کاهش دما از روز دوشنبه هفته جاری تا اواخر روز سه‎شنبه این هفته ادامه خواهند یافت.

احتمال بارش‎های رگباری موقت و وقوع سیلاب در برخی مناطق گلستان

وی تصریح کرد: براساس این گزارش با توجه به ورود این سامانه ناپایدار به استان طی این روزها، احتمال بارش رگبارهای موقت ناگهانی و رعد و برق در استان دور از انتظار نیست.

سمیعی یادآور شد: با توجه به بارش‎های سیل‎آسا، وقوع سیل و آب‌گرفتگی معابر در برخی از مناطق استان محتمل خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه ناپایدار تا اواخر روز سه‎شنبه ادامه خواهد داشت و از اوایل روز چهارشنبه هوای استان آفتابی تا بخشی نیمه ابری خواهد بود.

اعلام اخطاریه از طریق نمابر و پیامک به دستگاه‎های اجرایی گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تأکید بر آمادگی همه دستگاه‎های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی، افزود: طی اخطاریه‌ای ازطریق نمابر و پیامک به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران و شهرداران تابعه استان اعلام شد تا از آمادگی لازم برای مدیریت حوادث احتمالی برخوردار باشند.

سمیعی تصریح کرد: انتظار می‎رود با توجه به هماهنگی و تعامل مناسبی که بین دستگاه‎های اجرایی و امدادی استان جریان دارد مشکلی در این شرایط به وجود نیاید.

تعامل مردم با دستگاه‎های اجرایی از تاثیرات مخرب حوادث می‌کاهد

وی با اشاره به ماه‎های مردادماه و شهریورماه به عنوان تلخ‌ترین روزهای استان در زمینه وقوع بلایای طبیعی، خاطرنشان کرد: متأسفانه مردادماه یادآور خاطرات تلخ استان طی سال‎های گذشته است که وقوع سیلاب‌های متعدد لطمات مالی و جانی بسیاری به شهروندان گلستانی وارد کرده است.

سمیعی ادامه داد: با هوشیاری و تعامل دستگاه‎های اجرایی استان و مردم می‌توان از بروز خسارات سنگین ناشی از سیلاب‌های احتمالی به تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی جلوگیری کرد یا از تاثیرات مخرب آن کاست.

تأکید بر توجه مردم به اطلاعیه و اخطاریه‌های هواشناسی گلستان

وی متذکر شد: دستگاه‎های اجرایی عملیاتی در شرایط کنونی می‌توانند، لایروبی رودخانه‌های داخل شهر و پاکسازی پل‎های در مسیر سیل‎های احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بر توجه مردم به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره از سوی هواشناسی استان و کشور تأکید کرد و اذعان داشت: بی‌توجهی به این اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها ممکن است نتایج دردناکی در پی داشته باشد.

سمیعی اضافه کرد: هم‌اکنون هوای گلستان بین 30 تا 27 درجه خواهد بود و از فردا این دما کاهش نزولی خواهد داشت.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول