اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد و محقق طب قرآنی تاکید کرد

اشاعه طب قرآنی بسترساز تزریق سلامت در جامعه

محقق طب قرآنی با بیان اینکه باید طب قرآنی را در جامعه جاری و ساری کرد، گفت: باید فضا را به این سمت و سو برد و مردم را نسبت به خطرات دوری از تغذیه سالم آگاه کرد.

اشاعه طب قرآنی بسترساز تزریق سلامت در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جلیل بابایی بعد از ظهر امروز در همایش «تغذیه سالم» در همدان با اشاره به اینکه قرآن شفا است و برای همه دردها، درمان دارد، اظهار داشت: تفکر در قرآن کریم و عمل به دستورات آن موجب برخورداری از زندگی سالم خواهد بود.

وی با اشاره به وجود انواع بیماری‌ها در جهان گفت: تغذیه سالم می‌تواند مانع از بروز بیماری‌ در وجود انسان‌ها شود.

استاد و محقق طب قرآنی با بیان اینکه هم اکنون 46 درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است، ادامه داد: سن ابتلا به پوکی استخوان از 80 سال به 40 سال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هر روز شاهد اضافه شدن تعداد زیادی تخت به بیمارستان‌ها هستیم، ابراز داشت: این امر یک فاجعه است و باید فکری به حال آن شود.

*چهره هر شخص نشانه پرونده پزشکی اوست

بابایی با بیان اینکه با شناخت طبع‌ و مزاج می‌توان بیماری افراد را تشخیص و آن را درمان کرد، افزود: چهره هر شخص نشانه پرونده پزشکی اوست.

وی اثرات استفاده از فست‌فودها و غذاهای سرخ‌کردنی را بدتر از بمب هسته‌ای دانست و ابراز داشت: اگر بمب هسته‌ای به یک باره باعث نابودی افراد می‌شود استفاده از این گونه غذاها مرگ تدریجی شخص را در پی دارد.

استاد و محقق طب قرآنی با اشاره به نفوذ غرب در کشورهای اسلامی و تغییر تغذیه آنها به منظور تسلط بر مردمان این سرزمین‌ها گفت: در بسیاری از موارد بدون استفاده از داروها و با تغذیه مناسب می‌توان علاوه بر پیشگیری از بروز بیماری‌ها، نسبت به درمان دردها نیز اقدام کرد.

*غذاهای غیر طیب عامل مشکلات کنونی جامعه

وی خوردن غذای غیر طیب را باعث بسیاری از مشکلات امروز جامعه دانست و ادامه داد: باید نسبت به تغییر این رویکرد وارد عرصه فعالیت شده و از غذاهای پاک و طیب استفاده شود.

بابایی ابراز داشت: تا سال 84 تمام کپسول‌هایی که استفاده می‌کردیم از پودر استخوان خوک و حرام بوده است.

به گفته وی جمعیت کنونی دنیا هفت میلیارد نفر است ولی 6 میلیارد مشتری آسپرین در جهان وجود دارد که این موضوع فاجعه است.

*40 روش صحیح غذا خوردن/7 روش را بکار گیریم سالم می‌مانیم

استاد و محقق طب قرآنی با اشاره به اینکه روش صحیح غذا خوردن دارای 40 مورد است، ادامه داد: اگر تنها هفت مورد از این موارد رعایت شود منجر به سلامت فرد می‌شود.

وی عسل را شفا دانست و ابراز داشت: اینکه عسل با چه چیزی و چگونه خورده شود در طب ائمه معصومین(ع) عنوان شده و باید مورد توجه باشد.

*استفاده از گوشت گاو عامل ابتلا به اسکیزوفرنی

بابایی در بخش دیگری از سخنانش استفاده از گوشت گاو را باعث مرض و شیر آن را مفید خواند و ادامه داد: استفاده از گوشت گاو باعث ابتلا اسکیزوفرنی می‌شود در صورتی که امروزه مشاهده می‌کنیم گوشت گاو 15 سال پیش کشتار شده را به خورد مردم می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه لبنیاتی که امروز مصرف می‌کنیم دارای خاصیت نیست، ابراز داشت: هفت نوع مواد مضر در شیر امروزی وجود دارد که دو نوع از آنها سرطان‌زاست.

*طب قرآنی را در جامعه جاری کنیم

استاد و محقق طب قرآنی با بیان اینکه استفاده روزانه پنج قاشق جوانه گندم، باعث شادابی پوست می‌شود، افزود: امروز سبوس را از غذاهای ما گرفته‌اند و همین امر موجب بروز بیماری‌های بسیاری برای مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه باید طب قرآنی را در جامعه جاری و ساری کرد، ابراز داشت: باید فضا را به این سمت و سو برد و مردم را نسبت به خطرات دوری از تغذیه سالم آگاه کرد.

انتهای پیام/89002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول