اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخابات شورای مرکزی خانه صنعت و معدن کشور برگزار شد

پیرموذن قائم مقام شورا شد/خلق حماسه اقتصادی در سایه حمایت از تولید

انتخابات شورای مرکزی خانه صنعت و معدن کشور در حالی برگزار شد که حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی اردبیل به عنوان هیئت رئیسه و قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن و تجارت ایران انتخاب شد.

پیرموذن قائم مقام شورا شد/خلق حماسه اقتصادی در سایه حمایت از تولید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنده در این انتخابات به عنوان هیئت رئیسه و قائم مقام انتخاب شدم و قطعاً با همراهی شورای مرکزی سعی خواهیم کرد مشکلات و نارسایی‌های بخش صنعت، معدن و تجارت را از طریق این مجموعه مورد پیگیری و هدف‌گذاری قرار دهیم تا بسیاری از نارسایی‌ها برطرف شود.

حسین پیرموذن با اشاره به آغاز کار دولت روحانی و تیم اقتصادی قوی رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد:‌ با حضور محمد نهاوندیان رئیس اتاق ایران به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور که خود از مشکلات و تنگناهای بخش خصوصی آگاه است، امیدواریم در کنار این مجموعه بتوانیم در حوزه تحول اقتصادی و تولیدی با تکیه بر صنعت و معدن غنی و پر‌بار کشورمان بر مشکلات و نارسایی‌ها غلبه کنیم.

وی یادآور شد: خلق حماسه عظیم جهاد اقتصادی تنها در سایه حمایت واقعی از تولیدات داخلی امکان‌پذیر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با یادآوری اینکه در خلق حماسه جهاد اقتصادی باید کنترل قیمت‌ها، کنترل تورم، کنترل قیمت ارز، توسعه صنعت و حمایت از صادرات غیر‌نفتی مدنظر قرار گیرد، گفت: در همه این زمینه‌ها باید با برنامه‌ریزی شفاف و دقیق عمل کرد.

پیرموذن عنوان کرد: در کنار همه این عوامل پایین آوردن بهره بانکی و تعیین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با حمایت دولتمردان مدنظر است.

قائم مقام شورای مرکزی صنعت، معدن و تجارت ایران بیان داشت: در سال خلق حماسه سیاسی و اقتصادی باید تمام نگاه‌ها معطوف به حضور و مشارکت آحاد مردم در صحنه باشد تا در عرصه اقتصادی نیز به مانند سیاسی که در 24 خرداد شاهد صحنه ارزشمندی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران بودیم در این عرصه نیز موفق عمل کنیم.

پیرموذن افزود: درست انتخاب کردن و درست تصمیم گرفتن و به موقع حرکت کردن شکوفایی و شعور یک ملت را نشان می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: چنین حرکتی امیدواری و بالندگی بیش از گذشته را فراهم می‌آورد و کشور ما را در مسیر اقتدار واقعی و گام برداشتن در شاهراه پیروزی قرار می‌دهد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اقتصاد یکی از پایه‌های مهم و مستحکم حکومت اسلامی است و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها برای درست انتخاب کردن یک وظیفه سنگین و بسیار حساس است.

پیرموذن گفت:‌ اقتصاد پایدار و مستحکم یک کشور پایه‌های سیاسی حکومت هر کشور را پایه‌گذاری می‌کند و هر کشوری که صنعت قوی داشته باشد و از تراز گردش مالی بالایی برخوردار باشد در تصمیم‌گیری‌های جهانی دارای کرسی و جایگاه اصیل است.

وی تاکید کرد: سیاست هر حکومت و دولت یک کفه ترازو است و تفکر اقتصادی و در‌آمد جامعه آن حکومت نیز کفه دیگر محسوب می‌شود.

رئیس کانون کار‌آفرینان استان اردبیل یکی از آفت‌های اقتصاد را تصمیم‌گیری با نگاه سیاسی در این حوزه توصیف کرد و افزود: ما همیشه اقتصاد را در تصمیم‌گیری‌ها فدای سیاست‌زدگی کرده‌ایم که این امر سبب شده تا در تصمیم‌گیری‌ها و منش‌ها این دو کفه ترازو به تعادل نرسد.

پیرموذن یادآور شد: ما در رسیدن به نقطه متعالی اقتصادی باید به توانمندی‌های داخلی اعتماد کنیم و بیش از گذشته بکوشیم تا ضعف‌ها و کوتاهی‌ها برطرف شود.

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن کشور در پایان سخنان خود به آسیب‌پذیر بودن قشر تولید‌کننده و حمایت نشدن در سال‌های اخیر از سوی دولت اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: همین که در دولت سهم تولید و فعالان این حوزه نادیده گرفته شده و از محل هدفمندی، یارانه‌ای به این بخش تخصیص نیافته بزرگترین ضربه را به آنان وارد کرده است که امیدواریم در دولت روحانی این ضعف محسوس و مشهود برطرف شود.

انتهای پیام/62005/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول