اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

7 میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هفت میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی شرکت کردند.

7 میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی صبح امروز در افتتاح سی و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز که در سالن ورزشی شهید رجایی دانشگاه پیام‌نور برگزار شد، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی خوبی را در وزارتخانه پیگیری و اجرا کرد.

وی افزود: استخدام رسمی پنج هزار معلم قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش بود که به نحو مطلوبی در مدارس کشور انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: هفت میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی شرکت کردند.

حبیبی اضافه کرد: آنان با رقابت در 9 رشته از جمله حفظ و قرائت قرآن کریم، اذان، مداحی، تفسیر، نهج‌البلاغه، احکام و انشای نماز توانستند به مرحله کشوری این مسابقات راه یابند.

این مسئول با بیان اینکه سی و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز امروز به صورت رسمی افتتاح شد، یادآور شد: اجرای این مسابقات در آمفی‌ تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان پردیس قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: سی و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز پسران از 22 تا 25 و خواهران 27 تا 30 مرداد ماه در قزوین برگزار می‌شود.

حضور بیش از یک هزار دانش‌آموز در مسابقات کشوری قرآن

حبیبی اذعان کرد: بیش از یک هزار دانش‌آموز در سی و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در چهار رشته حفظ و قرائت قرآن کریم، مداحی و اذان با یکدیگر به مدت دو روز رقابت می‌کنند.

این مسئول ابراز داشت: در مراسم اختتامیه سی و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز از نفرات برگزیده این مسابقه با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری تقدیر و تجلیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: قشرهای مختلف جامعه به تمسک قرآن، عترت و نماز بیش از هر زمان دیگر بیشتر نیازمند هستند تا بتوانند حق را از باطل به درستی تشخیص دهند.

حبیبی با بیان اینکه دشمنان در القا تا افکار شیطانی به انسان‌ها تلاش می‌کنند، ابراز داشت: در این شرایط آنان با تمسک جستن به قرآن و عترت می‌توانند با این افکار مبارزه و آن را خنثی کنند.

بازدید دانش‌آموزان از اماکن مذهبی قزوین

این مسئول به ویژگی‌های شهر قزوین اشاره کرد و گفت: این شهر دیار شهیدان بابایی، رجایی و لشگری است و دانش‌آموزان قرآنی در این مدت چهار روز می‌توانند با زندگینامه این شهیدان بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: دانش‌آموزان قرآنی در حاشیه سی و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز از آثار باستانی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی شهر قزوین مانند امامزاده حسین (ع)، چهار انبیاء (ع) و چهلستون بازدید می‌کنند تا بیشتر با این شهر آشنا شوند.

حبیبی به آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: هر فردی که قرآن کریم، عترت و نماز را به پا دارد در نزد خداوند از ثواب بالایی برخوردار است بر این اساس مسلمانان باید در ادای آن همت بیشتری کنند.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول