اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه منوجان تأکید کرد

لزوم به‌کارگیری ابزار هنر در مقابله با تهاجم فرهنگی

امام جمعه منوجان گفت: نقش هنر چه در قالب ارائه ارزش‌های دینی و چه ضدارزشی تأثیر بسزایی دارد و در عصری که دشمنان، دین و مذهب ما را نشانه گرفتند، باید با برنامه‌های هنری با آن مقابله کنیم.

لزوم به‌کارگیری ابزار هنر در مقابله با تهاجم فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حجت‌الاسلام امین رضوانی بعد از ظهر امروز در جلسه انجمن تعزیه این شهرستان نقش هنر در پیام‌رسانی عاشورا را نقشی بی‌بدیل دانست و اظهار داشت: هنر بالاتر از هر نوشته و سخنرانی در اعماق دل انسان‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: نقش هنر چه در قالب ارائه ارزش‌های دینی و اجتماعی و چه ضدارزشی تأثیر بسزایی دارد و در عصری که دشمنان دین و مذهب ما را نشانه گرفتند، بهتر است با برنامه‌های هنری ویژه اهل بیت (ع) در راستای مقابله با آن تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت منوجان نیز بیان داشت: تعزیه زنده کردن روح حماسی قیام ائمه اطهار (ع) و روشن کردن زوایای ناپیدای قیام عاشورا است.

مصیب رزاق‌پور افزود: تعزیه نوعی تبلیغ دین همراه با یک نوع هنرمندی و یک تخصص مقدس است و باید با استنادات تاریخی اجرا و در نسخ آنها باید دقت و تلاش کافی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های تعزیه بحث خرافات است که باید توجه خاصی به آن شود، عنوان کرد: تعزیه نوعی مجاهدت است و جنبه هنری دارد و زیبایی‌های تعزیه از منبر و سخنرانی بیشتر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منوجان نیز اظهار داشت: با توجه به اهمیت انجمن تعزیه و اجرای آن در مناسبت‌های مذهبی به ویژه ماه محرم لزوم توجه ویژه به اجرای تعزیه با استناد به کتب تاریخی معتبر و کنترل متون آن توسط شورای نظارت بر تعزیه ضروری است.

حسن کوه‌پیما تصریح کرد: انجمن تعزیه جنوب استان بر ارائه راهکارهای مناسب و عملی به منظور ارتقای این هنر که همانا خدمت به اهل بیت (ع) است، اشاره و تأکید دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته هیچ‌گونه انجمن و نظارتی وجود نداشت، اما اکنون انجمن تعزیه و شورای نظارت فعال است و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد باید با ارائه راهکارهایی برطرف شود.

انتهای پیام/80006/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول