اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نیر:

بولاغلار نیر 15 شهریور میزبان جشنواره آش است

فرماندار شهرستان نیر از میزبانی منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر از جشنواره آش‌های سنتی خبر داد.

بولاغلار نیر 15 شهریور میزبان جشنواره آش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر فخرالدین زاهد عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه گردشگری و توسعه زیرساخت‌های آن در نیر اظهار داشت: شهرستان نیر و منطقه نمونه گردشگری بولاغلار برای هشتمین بار 15 شهریور ماه میزبان گردشگران و مسافرانی است که از جای جای کشور برای حضور در آیین بومی، سنتی پخت و تهیه آش‌های سنتی به این منطقه سفر می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه این جشنواره همه ساله با استقبال بی‌نظیر هموطنانمان روبه‌رو شده و در این آیین بیش از 50 نوع آش تدارک دیده می‌شود، تصریح کرد: در این جشنواره آشپزان متبحر و بانوان مبتکر نیری در دست پختی ارزشمند و خوشمزه آش‌های سنتی را تولید کرده و به علاقمندان ارائه می‌کنند.

زاهد خاطر نشان کرد: آش‌های پخته شده توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و در پایان این روز از بین آش‌های پخته شده بهترین آش از نظر کیفیت، طعم و همچنین مقبولیت عموم هموطنان انتخاب شده و آشپز آن مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: در این جشنواره آش‌های سنتی منطقه نظیر آش دوغ، آش انار، آش کشک، آش ماست و... مورد پخت و توجه آشپزان قرار گرفته و سعی می‌کنند تا با کیفیت‌ترین آش را بپزند و تحویل هموطنان دهند.

وی بیان کرد: در این جشنواره تنها به پخت آش اکتفا نشده بلکه با تدارک مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، انجام بازی‌های بومی، محلی، برنامه‌های آوازخوانی و ترانه‌خوانی شاد و مفرح سعی می‌شود فضای جذاب برای عموم هموطنان فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار نیر جذب گردشگران، بهره‌گیری از فرصت‌های مناسب برای معرفی توانمندی‌های بانوان و جذب سرمایه‌گذاران را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

زاهد یادآور شد: ‌در سال‌های اخیر شاهد حضور مسافران و گردشگران متعددی در منطقه زیبای بولاغلار بودیم که امیدواریم با فراهم شدن بستری سرمایه‌گذاران بتوانند در این مناطق سرمایه‌گذاری کرده و از فرصت‌های پیش آمده بهترین بهره را ببرند.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر منطقه گردشگری بولاغلار در این شهرستان منطقه نوالر، غارهای صخره‌ای، کاروانسراهای تاریخی، قلعه‌های باستانی و چندین آب گرم متنوع و با خاصیت مطلوب وجود دارد که می‌تواند بهترین ظرفیت برای توسعه گردشگری باشد.

زاهد از تهیه طرح جامع گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت:‌ تا یک ماه آینده این طرح تکمیل شده و تحویل دستگاه‌های مرتبط برای اجرا و عملیاتی شدن می‌شود.

این مسئول از احداث دهکده توریستی سبلان با همت سرمایه‌گذاران و متولیان صنعت گردشگری خبر داد و افزود: باید چنین ظرفیت‌هایی را قدر بدانیم و سعی کنیم با توجه بیشتر در این باب حرکت‌های منسجم و مقبول را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62006/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول