اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعدازظهر امروز

اختتامیه جشنواره عکس سفره‌های افطاری در جنوب پایتخت برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره عکس سفره‌های افطاری و تقدیر از شرکت کنندگان در جشنواره سفره‌های آسمانی در خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره) برگزار شد.

اختتامیه جشنواره عکس سفره‌های افطاری در جنوب پایتخت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بعدازظهر امروز آیین اختتامیه جشنواره عکس سفره‌های افطاری و تقدیر از شرکت کنندگان در جشنواره سفره‌های آسمانی در خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره) برگزار شد.

مدیر خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره) طی سخنانی در آیین اختتامیه در خصوص اهداف این جشنواره گفت: از مهمترین اهداف این جشنواره آشنایی با سفره‌های افطار اقوام مختلف ایرانی و کشورهای مسلمانان همجوار بود.

شهناز رحمانی افزود: در حالی که امروزه زندگی به سمت مدرن شدن پیش می‌رود برگزاری چنین مراسمی باعث یادآوری و حفظ سنت‌های حسنه بومی ما می‌شود و مردم نیز نشان داده‌اند که در کنار زندگی ماشینی به حفظ آداب و رسوم و سنت‌های خود علاقمند هستند.

وی گفت: تشویق خانواده‌ها به ساده زیستی از دیگر اهداف مهم برگزاری مسابقه سفره‌های آسمانی بود، سادگی، اسلامی و بومی بودن در کنار زیبایی، طعم و مزه خوب و ارزش غذایی مناسب، از مولفه‌های مهم برای امتیازدهی به سفره آرایی بود.

مدیر خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره) افزود: مشارکت بالای بانوان در این مسابقه نشان داد که مردم نیز از برنامه‌های فرهنگی استقبال می‌کنند و ما نیز باید برنامه‌های بیشتری برای ارتقای هنر زن ایرانی داشته باشیم.

سردبیر سایت لقمه در ادامه این مراسم بیان داشت: چهار آیین‌های سفره‌های افطاری، سفره‌های حسینی، سفره‌های یلدا و نوروز با حضور ایرانی‌ها زنده نگه داشته شده است.

محمد صالح حجت‌الاسلامی افزود: هویت و فرهنگ زنده نخواهد ماند مگر اینکه یک جامعه باور داشته باشد این فرهنگی که انتخاب کرد پاسخی به نیازهایش است.

سردبیر سایت لقمه در پایان تصریح کرد: این سفره‌ها بهانه و وسیله‌ای برای با هم بودن و نزدیک شدن نسل‌ها است و با برگزاری این سفره‌ها به مردم نشان بدهیم که زندگی زیباست و می‌توان از هر آنچه که در پیرامونمان است لذت ببریم و زندگی را زیباتر ببینیم. 

انتهای پیام/2462/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول