اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو هفته گذشته

اهدای عضو در اردبیل جان ده‌ها بیمار را نجات داده است

با اهدای عضو و با گذشت و فداکاری خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در دو هفته گذشته ده‌ها بیمار حیات مجدد یافتند.

اهدای عضو در اردبیل جان ده‌ها بیمار را نجات داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در اقدامی که امروز و با رضایت یاسمین فتحی سانحه دیده مرگ مغزی در اهدای اعضای سالم خود به بیماران نیازمند اتفاق افتاد این متوفی سبب شد تا چهار نفر با دریافت اعضای او حیاتی مجدد پیدا کنند.

اعضای خانواده این بیمار دچار مرگ مغزی شده با ابراز خرسندی از این حرکت خداپسندانه، این اقدام را اسباب شادی روح مرحوم فتحی اعلام کردند.

اما امین سلمان‌زاده دیگر بیمار دچار مرگ مغزی بود که بعد از تحمل چندین روز اضطراب و نگرانی و با اعلام قطع امید پزشکان از بازگشت به حیات و زندگی این بیمار با اهدای اعضای او بیش از هشت نفر فرصت تجربه دوباره زیستن را فراهم شده دیدند تا با حیات مجدد به روح چنین انسان‌های فداکار و از خود گذشته درود و صلواتی اهدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خانواده‌های این بیماران دچار مرگ مغزی شده در عین حال که از این حرکت انسان دوستانه و قربتاً الی الله شاد و خرسند بودند از افراد دیگر جامعه خواستند تا با دریافت کارت اهدای عضو از دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل زمینه یک حرکت انسان دوستانه را برای حیات جاودانه بعد از مرگ خود فراهم آورند.

استان اردبیل جز استان‌های شاخص در اهدای عضو به بیماران نیازمند کلیوی، قلبی و عروقی و اعضای ارزشمند دیگر است که این حرکت در چند سال اخیر با استقبال و پذیرش خوبی نیز از طرف هموطنان و خانواده‌ها روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/62004/ک20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول