اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

5 هزار نفر در اصفهان کارت اهدای عضو دارند

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: نزدیک به 5 هزار نفر در استان اصفهان کارت اهداء عضو دارند که 4 هزار و 500 نفر مربوط به سال گذشته و 700 نفر مربوط به سال جاری بوده است.

5 هزار نفر در اصفهان کارت اهدای عضو دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدنوید متقی شامگاه یک‌شنبه در نشست خبری خود با اشاره به اینکه فعالیت‌های این بخش از هلال احمر در 6 ماه نخست سال است، اظهار کرد: حرکت روی قله فعالیت‌های سازمانی و اوج فعالیت‌ها این معاونت با با طرح راهنمایی مسافران نوروزی و هفته هلال احمر و سپس اوقات فراغت و تابستان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم در بخش دانش‌آموزی، دانش‌آموز آماده در حوادث است که نخستین المپیاد سراسری آن در مقطع راهنمایی و در 6 مدرسه با آموزش مربیان آغاز شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به طرح رقابت مهر و غنچه‌های هلال احمر برای 6 ساله‌ها خبر داد و تصریح کرد: برای توانمندی‌های اعضا طرح پیشاهنگی کردیم که به صورت اردوی منطقه‌ای برگزار شد.

*برگزاری کنگره امداد و نجات در حوادث هسته‌ای

وی ادامه داد: از شهریورماه جاری کنگره امداد و نجات در حوادث هسته‌ای در اصفهان برگزار می‌شود که 100 مقاله تا کنون به این سمینار رسیده است.

متقی گفت: امسال آموزش‌های  تخصصی به حوزه آموزش هر معاونت واگذار شده که بیش از 10 هزار نفر نیروی امدادی و غیر امدادی، فرهنگی و نیروی انسانی تا آخر سال آموزش می‌بینند.

وی اضافه کرد: آموزش تخصص ویژه برای امداد و نجات در کوهستان و غواصی داریم که هم برای خواهران و هم برای برادران در شرف انجام است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از دوره‌های مداخلات فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: بحث جامعیت آن در اصفهان بیشتر از سایر استان‌ها است.

وی افزود: طرح خورشید مهر و جشنواره کانون برتر در مقاطع طلاب، دانشجویی، آزاد و روستایی برگزار می‌شود که تا پایان سال کانون‌های استانی مشخص و به مرحله کشوری می‌روند.

*برگزاری دوره امداد برای مددجویان و مربیان کانون اصلاح و تربیت

متقی همچنین از طرح تعامل کانون اصلاح و تربت و تفاهم‌نامه فی‌مابین خبر داد و افزود: آموزش امدادی و اردویی کشوری برای چند استان را داریم که استان اصفهان 25 مرداد میزبان جنوب کشور است.

وی تصریح کرد: افراد مورد طرح را خود کانون اصلاح مشخص می‌کند، اما نزدیک 200 نفر آموزش می‌بینند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: کلیت اوقات فراغت را اردوهای درون استانی با نام جهاد رمضان امسال با محوریت غرب استان و در شهرهای گلپایگان، خوانسار، فریدن، فریدون‌شهر و چادگان داریم که در حال انجام است که نیروها در یک نقطه محروم مستقر و به مباحث فرهنگی می‌پردازند.

وی از بانک اطلاعاتی کانون های فرهنگی و طرح سایبان امید خبر داد و اظهار کرد: توجه ویژه‌ای به توانمند شدن کانون روستایی شده است.

*بانک اطلاعاتی افراد دارای کارت اهدای عضو و اهدا خون در اختیار علوم ‌پزشکی قرار می‌گیرد

متقی گفت: در طرح قرار مهربانی،نزدیک پنج هزار نفر در استان اصفهان کارت اهداء عضو دریات کرده‌اند که 4500 نفر آنها مربوط به سال گذشته و 700 نفر آن مربوط به سال جاری بخصوص شب‌های رمضان است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به یک هزار و 300 برسد.

وی ادامه داد: در بحث اهدای عضو و اهدای خون تعاملی با دانشگاه علوم پزشکی داریم که بانک اطلاعاتی خود را در اختیار آنها قرار می دهیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از کارورزی امداد خبر داد و گفت: 240 نفر از سازمان ملی جوانان در کانون‌های امداد و نجات جاده‌ای می‌روند.

وی اضافه کرد: اردوهای درون استانی با نام نشاط در صیام را داریم که شهرستان ها مناطق محروم را دعوت و برنامه‌های مختلفی به همراه مراسم افطاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63012/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول