اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر خبر داد

پیوند کلیه 50 بیمار کلیوی در سال جاری

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر گفت: امسال 50 نفر از بیماران کلیوی، پیوند کلیه می‌شوند که برای این عمل به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

پیوند کلیه 50 بیمار کلیوی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل عباسی عصر امروز درنشست با مسئولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی اظهارداشت: اکنون بیش از سه هزار بیمار نارسایی کلیه در استان بوشهر شناسایی شده است؛ این در حالی است که بخش عمده‌ای از مردم از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد بیمار کلیوی 300 نفر برای پیوند کلیه آماده هستند، تصریح کرد: از سه هزار نفری که در استان بوشهر از نارسایی کلیه رنج می‌برند، 500 نفر آن مربوط به شهرستان دشتستان است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر، علت نارسایی کلیه را شرایط آب و هوایی استان بوشهر، دیابت، فشار خون و استرس نام برد و افزود: میانگین سن مبتلایان به بیماری نارسایی کلیوی کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که اکنون میانگین سنی آنها از پنج سال به بالا است؛ در حالی که این سن قبلاً بین 35تا 45 سال بود.

وی با اشاره به اینکه امسال 50 نفر از بیماران، پیوند کلیه می‌شوند، اذعان داشت: برای این عمل به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با همکاری استاندار، مسئولان و خیران تأمین می‌شود.

عباسی از صدور کارت شکرانه سلامتی برای مردم استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این کارت که برای انجام تست غربالگری کلیوی صادر می‌شود، به زودی صدور آن به پایان می‌رسد و براساس آن همه مردم با بهره‌مندی از این کارت از وضعیت سلامتی خود باخبر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در هفت شهرستان دفتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایجاد شده است، یادآور شد: دستگاه‌های دیالیز بیماران در مرکز شهرستاهای بوشهر، دشتی، کنگان، گناوه، تنگستان  و دشتستان فعال است که بزودی با تحویل تجهیزات مدرن در دیگر شهرستانها نیز ایجاد می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر به تهیه و تدوین نقشه جامع اطلس بیماران کلیوی اشاره کرد و بیان داشت: اکنون 60 درصد این برنامه آماری اجرا شده که با تکمیل آن تا پایان سالجاری وضعیت اجتماعی بیماران و خانواده و مدت مریضی آنان مشخص می‌شود.

عباسی افزود: هرچند تهیه داروهای بیماران نارسایی کلیوی قدری مشکل است، اما با تأمین پرداخت بخشی از هزینه آن در قالب وام و بلاعوض کمک بزرگی به این بیماران می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه برای ایاب و ذهاب بیماران کلیوی به صورت رایگان خبر داد و تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که میان انجمن حمایت از بیماران کلیوی و حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر منعقد شده است، بیماران کلیوی که دارای کارت ویژه انجمن حمایت از بیماران هستند می‌توانند با ارائه آن بدون هیچ‌گونه هزینه به استان‌های دیگر رفت و آمد کنند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی در پایان بر اشاعه فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی تأکید کرد و گفت: با گسترش این فرهنگ می‌توان به افزایش امید در بیماران نارسایی کلیه امیدوار بود.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول