اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت‌مدیره بیمارستان خصوصی نیک درمان آمل:

تعلل بانک تجارت بیمارستان نیک درمان را نیمه‌کاره گذاشت

عضو هیئت‌مدیره بیمارستان خصوصی نیک درمان آمل گفت: به دلیل عدم پرداخت به موقع تسهیلات از سوی بانک تجارت این بیمارستان نیمه‌کاره مانده است.

تعلل بانک تجارت بیمارستان نیک درمان را نیمه‌کاره گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رضا محرمی، عضو هیئت مدیره بیمارستان خصوصی نیک درمان آمل به نمایندگی از اعضای هیئت مدیره این بیمارستان ظهر امروز زمینه حضور خبرنگاران را برای بازدید از این بیمارستان مهیا کرد.

در این بازدید که خبرنگاران آملی و تعدادی خبرنگار نیز از تهران حضور داشتند، عضو هیئت‌مدیره این بیمارستان به بیان مسائل و مشکلات درباره بیمارستان 50 تختخوابی نیک درمان پرداخت.

رضا محرمی با بیان اینکه این بیمارستان در سال 82 با مشارکت بانک تجارت کلنگ‌زنی شده است، افزود: این بیمارستان دارای 6 هزار مترمربع زیربنا است و قرار است 50 تختخوابی باشد.

وی با اشاره به اینکه معماری و تجهیزات این بیمارستان آن را در زمره بیمارستان‌های نمونه کشور قرار خواهد داد، بیان داشت: طولانی شدن ساخت این بیمارستان به دلیل وقفه در پرداخت تسهیلات بانک تجارت بوده است.

محرمی با اعلام اینکه پنج میلیارد تومان را در مدت هشت سال پرداخت کرده؛ در حالی که باید این رقم را در دو سال می‌داد، یادآور شد: در حال حاضر کارهای ساختمانی این بیمارستان به میزان 90 درصد به اتمام رسیده و تکمیل شده است.

وی اذعان کرد: در بخش تجهیزات نیز 40 درصد تجهیزات این بیمارستان خریداری شده، اما به دلیل اینکه دوران مشارکت بیمارستان با بانک تجارت به اتمام رسیده و نداریم که اقساط بدهیم، این بانک برای ما اجرائیه فرستاده است.

عضو هیئت‌مدیره بیمارستان نیک درمان با بیان اینکه این بیمارستان درآمدی ندارد که اقساط پرداخت کند، ابراز داشت: زمانی که بانک پولی که قرار بود دو ساله بدهد را در هشت سال داده است، باید به این نیز فکر کند که قیمت‌ها در این مدت چگونه روند رو به رشد داشته است.

وی تصریح کرد: این تعلل موجب شد تا هزینه‌های ساخت و خرید تجهیزات چندین برابر شود و نتوانستیم براساس پیش‌بینی‌ها با تسهیلاتی که دادند کاری بکنیم.

محرمی با اشاره به اینکه حدود سه میلیارد تومان دیگر برای اتمام کار و راه‌اندازی بیمارستان نیاز داریم، متذکر شد: باید بقیه تجهیزات خریداری شده و ظرفیت بیمارستان برای راه‌اندازی تکمیل شود.

وی با اعلام اینکه این بیمارستان امکان گسترش در حیاط پشتی را دارد، یادآور شد: می‌توانیم مرکز سی‌تی اسکن و جراحی قلب که از نیازهای شهرستان است را در این بیمارستان راه‌اندازی کنیم.

این عضو هیئت‌مدیره با بیان اینکه قرار بود بانک یک سال بعد از راه‌اندازی مطالبات خود را دریافت کند، ادامه داد: حالا بانک می‌گوید که چون دوره مشارکت ما به اتمام رسیده و چندین بار هم مهلت دادیم دیگر نمی‌توانیم صبر کنیم.

وی گفت: این بانک پول را به موقع نداد تا بتوانیم کار را تمام کنیم و امروز هم تسهیلات دیگری به ما نمی‌دهد.

محرمی بیان داشت: اگر این میزان اعتبار مورد نظر برسد، شش تا هفت ماه دیگر زمان نیاز خواهیم داشت تا این بیمارستان تکمیل شده و وارد فاز درآمدزایی شود.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در حال ساخت این شهرستان زودتر کلنگ‌زنی شده است، به رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان استانی و شهرستانی اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی نشست‌ها با معاون استاندار مازندران، مسئولان بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان شهرستانی صورت گرفته است، اما این جلسات هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

محرمی با اشاره به اینکه نیمی از سرمایه‌گذاران این بیمارستان غیربومی هستند، افزود: همه مسئولان در جریان مشکلات این بیمارستان هستند، اما نمی‌دانیم چرا کاری برای آن نمی‌کنند.

وی با اعلام اینکه اعتبار موردنیاز در سال 82 نسبت آنچه امروز پرداخت شده رقم ناچیزی شده است، گفت: همه قیمت حداقل دو تا سه برابر شده چگونه می‌توانستیم با همان مقدار موردنیاز نسبت به اتمام کار اقدام کنیم.

این عضو هیئت‌مدیره سهم بانک تجارت در ساخت این بیمارستان را 40 درصد عنوان کرد و افزود: تمام این بیمارستان و دارایی‌های هیات مدیره در رهن بانک تجارت است و دیگر نمی‌توانیم از بانک دیگری تسهیلات دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخشی از تجهیزات خریداری شده در انبار خاک می‌خورد، گفت: این بیمارستان برای شهری مانند آمل و منطقه آن مورد نیاز است و می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.

محرمی از رسانه‌ها خواست نسبت به انعکاس مشکلات این بیمارستان اقدام کنند تا سرمایه‌های هزینه شده در این مجموعه به هدر نرود.

انتهای ‌پیام/86011/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول