اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث مرکز اقامت همراهان بیمار بیمارستان دکتر شیخ مشهد

90 درصد چادرخوابی‌های حوالی بیمارستان تخصصی کودکان ساماندهی شد

مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد گفت: با احداث مرکز اقامت همراهان بیمار بیمارستان دکتر شیخ 90 درصد چادرخوابی‌های این افراد ساماندهی شد.

90 درصد چادرخوابی‌های حوالی بیمارستان تخصصی کودکان ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عقیل قدرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کودکان و خانواده‌های بسیاری از روستاها و شهرهای اطراف به مشهد می‌آیند و گاه سیر درمانی آن‌ها صرف زمان بیشتری را می‌طلبد و آن موقع دغدغه یافتن مکانی برای اقامت یک روزه فکر و ذهن همراهان بیمار را مشغول می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: آنان باید به دنبال سرپناهی برای سپری کردن دوره درمانی فرزندشان باشند که از یک پذیرش ساده و ویزیت کودک بیمار شروع شده و تا چند روز پس از درمان با ترخیص او پایان یابد.

مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: استارت ساخت مرکزی برای اسکان موقت همراهان بیمار این بیمارستان زمانی زده شد که همراهان بیماری که از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر برای مداوای کودکانشان به این مرکز روی آورده بودند، در فکر جایی برای اقامت بودند که از بیمارستان دور نباشد تا در موقع ضرورت امکان دسترسی فوری به پزشک و پرستار و بیمارستان برایشان فراهم باشد.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان در چهار طبقه مجزا پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: هر طبقه گنجایش پذیرش 24 نفر را داراست و به امکانات رفاهی همچون نمازخانه، اتاق نگهداری کودک، تلویزیون و ... مجهز است.

قدرتی با بیان اینکه بالغ بر 250 همراه بیمار از شروع فعالیت این مرکز پذیرش شده‌اند، افزود: در همین مدت یک ماهه 140 مرد و 120 زن همراه بیمار از این مرکز استفاده کردند و حدود 20 کودک نیز پذیرش شدند.

انتهای پیام/ح/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول