اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

مهندس مجری قدرت توقف تخلفات ساختمانی را ندارد/ انعقاد قراردادهایی با تعرفه غیرواقعی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: مهندسان مجری در قالب قرارداد مدیریت فنی به کار گمارده می‎شوند و قدرت اجرایی لازم را برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی چه به دست گروهی خاص یا تخلفات فنی و اجرایی ندارند.

مهندس مجری قدرت توقف تخلفات ساختمانی را ندارد/ انعقاد قراردادهایی با تعرفه غیرواقعی

حسین ویزواری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سازندگان فاقد صلاحیت و صاحب سرمایه در راه اجرای صحیح مجری ذیصلاح سنگ‎اندازی می‎کنند که این رویکرد نمی‎تواند موجبات پیشرفت را فراهم آورد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی ساختمان‎ها باید توسط مجریان دارای صلاحیت ساخته شود، متذکر شد: مجریانی که در تمام مراحل در محل کارگاه ساختمانی حاضر شوند صلاحیت نظارت در ساخت و سازها را دارند.

اقدام موثری از سوی مرجع صدور پروانه انجام نمی‎شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه مجری فقط مسئولیت موردی بر ساخت‎وسازها ندارد، تصریح کرد: قصد قانونگذار درباره مجری ساختمانی تنها اختصاص به نظارت در ساخت و ساز ندارد چراکه این مهم بر عهده ناظر گذاشته شده است.

ویزواری با اشاره به انتخاب مالکان در خصوص استفاده از ناظران ساختمانی، افزود: مالک فقط وظیفه تامین منابع مالی، مصالح و نیروی کار را دارد که در حال حاضر چنین نیست و این اختیار به مالکان داده شده تا خودشان برای انتخاب مهندس مجری و ناظر اقدام کنند.

وی یادآور شد: مجریان ذیصلاح با انعقاد قراردادهایی که با تعرفه واقعی فاصله بسیاری دارد و در برخی موارد کمتر از نصف تعرفه را شامل می‎شود حداکثر به عنوان ناظر دوم به حساب می‎آیند و با وجود ارائه گزارش به موقع توسط ناظران و مجریان ذیصلاح اغلب اقدام موثری از سوی مرجع صدور پروانه به عمل نمی‎آید.

حذف مجری ذیصلاح جزو اختیارات شورای شهر نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در خصوص مشاهده هرگونه تخلف از سوی مهندسان ناظر بیان داشت: کمیته‎ای در قالب شورای انتظامی در سازمان وجود دارد که با مهندسان متخلف برخورد می‎کند چنانچه مهندسانی که در ارائه خدمات سهل‎انگاری کنند مورد حمایت قرار نخواهند گرفت و در برخورد با تخلفات نیز تا حد ابطال و محرومیت‎های موقت چندماهه اقدام می‎شود.

ویزواری با بیان اینکه استفاده و بکارگیری مجری ذیصلاح جزو مقررات ملی ساختمان محسوب می‎شود، خاطرنشان کرد: حذف مجری ذیصلاح در حدود اختیارات شورای شهر نیست لذا این انتظار وجود دارد تا شورا و تصمیم‎سازان استانی برای تسهیل در بکارگیری مجری ذیصلاح به سازمان نظام مهندسی کمک کنند.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول