اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

اصولگرایان به اصل و فرع انقلاب توجه نکردند/اصلاح‌طلبی را مترادف با فتنه نمی‌دانیم

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان به اینکه باید هوشیارانه محل هدف دشمن را رصد کرد، گفت: معتقدم در انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان به اصل و فرع انقلاب توجه نکردند.

اصولگرایان به اصل و فرع انقلاب توجه نکردند/اصلاح‌طلبی را مترادف با فتنه نمی‌دانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد آیت الله سید احمد خاتمی عصر امروز در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در دانشگاه شهرکرد اظهار کرد: این طرح یکی از ارزشمندترین طرح‌های کشور است که بر روی یکی از خواسته‌ها و تاکیدات مهم مقام معظم رهبری که همان سبک زندگی اسلامی است، تکیه دارد.

وی وجود سلایق مختلف و تنوع در برخورد با این سلایق را یکی از مشکلات موجود در کشور دانست و گفت: در عرصه مسائل سیاسی نباید هر صاحب سلیقه‌ای خودش را وحی منزل بداند.

خاتمی افزود: ما اصلاح‌طلبی را مترادف با فتنه نمی‌دانیم و آن چنان که در عرصه اصولگرایی نیز برخی دایره و عرصه را بر سایرین تنگ می‌کنند.

وی طرح شعارهای زیبا و عمل نکردن به آن را خطای آشکار عنوان کرد و اذعان داشت: دوره‌ای بر  این کشور گذشت که شعار لیبرالی آنها گوش فلک را کر کرده بود اما در عمل استالینی کار می‌کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نباید از نردبان شعارهای زیبا بالا برویم و بعد آنها را فراموش کنیم.

خاتمی با بیان به اینکه باید هوشیارانه محل هدف دشمن را رصد کرد ابراز داشت: برخی مواقع اصول فدای فروع می‌شود و من به عنوان کسی که از دور به مسائل نظاره دارم، معتقدم در انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان به اصل و فرع انقلاب توجه نکردند.

امام جمعه موقت تهران استفاده ابزاری از مقدسات را بدترین کار صاحبان سلایق برشمرد و گفت: در فتنه 88 برخی از نام امام استفاده کردند و پشت سر وی موضع گرفتند.

خاتمی ادامه داد: منبر، محراب و مسجد مقدس است و از اینها نباید استفاده ابزاری و حزبی کرد و استفاده ابزاری از این موارد بیماری است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تمایز میان اختلاف سلیقه و اختلاف عقیده یادآور شد: در اختلاف سلیقه هدف واحد است اما مسیر رسیدن به هدف متفاوت است در حالی که تفرقه یعنی اینکه به طور کل اهداف متفاوت است.

این مقام ارشد کشوری تاکید کرد: اگر مخالفان عقیده از چارچوب زندگی مسالمت‌آمیز خارج شوند سخن قرآن مقابله قطعی با آنان است آنگونه که علی (ع) با خوارج رفتار کردند.

وی اختلاف سلیقه را لازمه زندگی آزاد دانست و تصریح کرد: وجود اختلاف سلیقه طبیعی است و آنچه مهم است مدیریت سلیقه‌های متفاوت است.

خاتمی یادآور شد: این موضوع مانند این است که نمی‌شود آتش را دید اما دود را ندید پس باید با مدیریت سلیقه عرصه‌های مختلف جامعه را مملو از شادی کرد.

انتهای پیام/68006/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول