اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی عنوان کرد

معرفی سبک زندگی اسلامی در نخستین همایش ملی حدیث رضوی

دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی گفت: نخستین همایش حدیث رضوی از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با محوریت سبک زندگی اسلامی در قم برگزار می‌شود.

معرفی سبک زندگی اسلامی در نخستین همایش ملی حدیث رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی در دومین نشست تخصصی که به همت دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، ارائه یک الگوی مناسب سبک زندگی را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز برشمرد و گفت: سبک زندگی یک هندسه رفتاری است که نحوه تعامل انسان با طبیعت، با خود، با افراد مختلف و با جامعه را مشخص می‌کند.

وی افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز ما این است که سبک زندگی ما ترکیبی از سبک زندگی اسلامی، ایرانی، شرقی و غربی است که تفاوت‌های این سبک‌ها مشکلاتی را در جامعه به وجود می‌آورد.

استاد دانشگاه قرآن و حدیث با تاکید بر توجه به امور فردی تصریح کرد: خوب است وجه تاریخی و علمی خویش را هر لحظه پایش و رصد کنیم و ببینیم که در چه مرحله‌ای هستیم.

مسعودی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی بیان داشت: اکنون در مرحله‌ شروع اندیشیدن به سبک زندگی اسلامی هستیم. دوره‌ اندیشیدن به سبک زندگی اسلامی و انتقال از سبک زندگی التقاطی امروزمان که تلفیقی از غرب، شرق، ایرانیت، دینیت و فردیت است. باید از این مرحله بگذریم و در مرحله‌ گذار باید ابتدا به امور فردی توجه کنیم.

دبیر علمی جشنواره ملی حدیث رضوی در ادامه افزود: ما در امور مسواک زدن، خلال کردن، نحوه خوابیدن، بیدار شدن، شادی و سرور، حزن، سخن گفتن، سکوت و نظر، استنشاق کردن، مراعات نظافت، نظافت لباس، نظافت ظرف‌ها، ناخن‌چیدن، موی سبیل را گرفتن یا موهای زائد را زدودن روایات بسیاری از ائمه (علیهم‌السلام) و پیامبر(ص) داریم، هم در زمینه قول و هم رفتار که هر کدام می‌توانند یک مقاله باشند.

وی تصریح کرد: حتی در جزییات امور زندگی می‌توان سبک زندگی هویت‌ساز را پیاده کرد. در مورد نوع لباس پوشیدن امام رضا (علیه‌السلام) آمده است که وقتی دوستشان می‌آمد و می‌خواستند بروند حضورش لباسشان را تغییر می‌دادند امام خمینی نیز در پیروی از سبک زندگی معصومین به این امر تاکید فراوان داشتند.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول