اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تبیین آموزه های تربیتی دینی

طرح سبک زندگی اسلامی در تربیت کودکان در قروه اجرا می‌شود

مجری طرح سبک زندگی اسلامی در تربیت کودکان، گفت: این طرح در پارک رضوان قروه اجرایی می‌شود.

طرح سبک زندگی اسلامی در تربیت کودکان در قروه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام هادی حیدری کبیری ظهر امروز با اعلام این خبر در نشست شورای فرهنگ عمومی قروه گفت: اگر بپذیریم که داشتن شیوه‌ زندگی اسلامی، بسترساز تمدن نوین اسلامی و پیشرفت همه‌جانبه است، رسیدن به این شیوه‌ی زندگی و عمل به آن اهمیت خود را بهتر می‌نمایاند.

وی با بیان اینکه  یکی از عوامل بسیار مؤثر بر شیوه و مشی زندگی، تربیت فردی و اجتماعی است گفت: بسیاری از انحرافات اخلاقی ریشه در کمبودهای روحی روانی کودکی دارند و نوع ارتباط اولیه کودک با الگوهای شخصیتی، آینده او را رقم میزند.

وی با اشاره به ضرورت عملی شدن منویات مقام معظم رهبری در تحقق سبک زندگی اسلامی ، گفت: از آنجا که کودکان تربیت پذیری بیشتری را نسبت به سایر افراد دارند، لذا جمعی از مبلغین حوزه علمیه قم بر آن شدند تا با اجرای طرح سبک زندگی اسلامی در تربیت کودکان، آن را در فضاهای تفریحی مناطق مختلف کشور اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام حیدری کبیری افزود: در این طرح غرفه‌های گوناگونی در 4 بخش، خدمات مورد نیاز را به مخاطبان ارائه خواهد داد.

وی افزود: غرفه اصلی این طرح مفاهیم دینی را از طریق بازی، نقاشی و شعر و داستان در فضایی با نشاط به کودکان منتقل خواهد کرد و در کنار آن غرفه ای نیز به بیان نکات تربیتی کودک و نوجوان از منظر دین و روانشناسی به والدین آنان عرضه خواهد کرد.

این مبلغ حوزه علمیه قم افزود: غرفه مشاوره تربیتی مختص والدین از دیگر غرفه‌هایی است که با توجه به استقبال بانوان در دیگر شهرها، از آن، توسط یک مبلغ دینی خانم برای بانوان خدمات مشاوره‌ای را ارائه خواهد داد.

وی افزود: با توجه به نقش چشمگیر بانوان در تربیت فرزند، این غرفه می‌تواند دیدگاه مادران را به سمت آموزه‌های دینی در تربیت فرزندان رهنمون شود.

وی آخرین غرفه را غرفه معرفی شهدای نوجوان شهرستان برشمرد و افزود: در این غرفه شهدای نوجوان به عنوان الگوهای شاخص جامعه معرفی و از والدین شهدا در این زمینه بهره گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام حیدری کبیری افزود: بر اساس رایزنی‌هایی که با موسسه دستاوردهای انقلاب اسلامی به عمل آمده است، نمایشگاهی شامل پوستر دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون در حاشیه این غرفه‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

وی از اجرای این طرح به عنوان مانور فرهنگی در فضاهای تفریحی نام برد و افزود: در صورت تامین فضای مورد نیاز ماکت‌هایی از ناوشکن جماران و ماهواره امید نیز به نمایش درخواهد آمد.

مجری طرح سبک زندگی اسلامی در تربیت کودکان در پایان خاطرنشان کرد: با حمایت مسئولان شهرستان، این طرح در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/79009/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول