اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم:

نیروی انتظامی در دفاع از آرامش مردم کوتاهی نخواهد کرد

فرمانده ناجا با اشاره به پیشرفت نیروی انتظامی در بحث اهداف خود در بخش‌های مختلف، گفت: نیروی انتظامی به دنبال حفظ امنیت و دفاع از معیشت و آرامش مردم است و در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد.

نیروی انتظامی در دفاع از آرامش مردم کوتاهی نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: عدم دستیابی به اهداف بلندمدت یأس‌آور است لذا ما بنا داریم که برنامه‌های خود را گام به گام جلو ببریم.

به گفته فرمانده ناجا، بیشتر کردن فعالیت‌ها و رفع نواقص گذشته از اولویت‌های ناجا است که هم‌زمان با آن برنامه‌ها و اهداف کوتاه‌مدت خود را تحقق می‌بخشیم.

وی مردم‌داری و مرد‌یاری را یکی از اولویت‌های ناجا برای پیشبرد اهداف دانست و اضافه کرد: برای جلوگیری از خطاهای پلیس در برخورد با مردم، بحث استانداردسازی رفتار از چهار سال گذشته در نیروی انتظامی آغاز شده است.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: نحوه اداره بازداشتگاه‌ها، حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، رفتار با مردم و مواردی از این قبیل در قالب این طرح تدوین شده است و در صورتی پرسنلی که نتوانند شرایط را درک کنند با تنبیهات مواجه خواهند شد و عکس این قضیه در زمینه تشویقات و مشوق‌های لازم برای نهادینه‌شدن این فرهنگ اعمال می‌شود.

وی در ادامه به بحث انسداد مرزها اشاره و با بیان اینکه از نظر ناجا انسداد مرز در کردستان تکمیل است، گفت: اگر چه ماموران مرزبانی در تمامی نقاط مرز حضور دارند اما در برخی جاها با شرایط سختی از جمله عدم دسترسی مناسب، عدم برخورداری از راه آسفالته و عدم تامین آب و برق مواجه است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: سال گذشته تقریبا 30 درصد از بودجه محقق نشد ولی با تلاش‌های دولت نیروی انتظامی در این زمینه محدودیت کمتری داشت.

وی در ادامه سفر خود به استان کردستان را تحقق اهداف سازمانی در زمینه بررسی وضعیت و ارزیابی عملکرد این نیرو در کردستان ذکر کرد و با اشاره به مشکلاتی که در گذشته دامنگیر این استان شده است، گفت: برای جبران این مسائل و مشکلات نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد.

احمدی‌مقدم افزود: امنیت زیرساختی است که موجب شکوفا شدن استعدادها و ظرفیت‌های منطقه می‌شود و باید گفت امروز کردستان از امن‌ترین استان‌های کشور است و این مسئله زمینه را برای سرمایه‌گذاری و توسعه استان فراهم ساخته است.

وی جرم شاخص استان کردستان را قاچاق عنوان کرد و با اشاره به تلاش‌های انتظامی در زمینه کاهش این جرم، تصریح کرد: با ایجاد معابر موقت مرزی این مسئله هم سامان یافته است و اکنون مردم مناطق مرزی کردستان از این طرح رضایت کامل دارند.

فرمانده ناجا در پایان مبادلات 5 میلیارد دلاری کالا از مرزهای کردستان با عراق را ناشی از امنیت پایدار در این استان و کاهش قاچاق کالا دانست و گفت: نیروی انتظامی به دنبال حفظ امنیت و دفاع از معیشت و آرامش مردم است و در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/79002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول