اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

نیروی انتظامی مددکار دستگاه قضا در بحث کاهش ورودی پرونده‌هاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: نیروی انتظامی علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خویش در زمینه برقراری نظم و امنیت، مددکار دستگاه قضا در بحث کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها شده است.

نیروی انتظامی مددکار دستگاه قضا در بحث کاهش ورودی پرونده‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی ظهر امروز در جلسه مشترک مسئولان انتظامی و دادگستری کردستان در سنندج اظهار کرد: اهداف کلان دستگاه قضا در خصوص پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ورودی پرونده‌ها و حل و فصل دعاوی در مراکز شبه‌قضایی در استان به جد دنبال می‌شود و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی، راه‌اندازی مرکز داوری در کانون وکلای دادگستری استان، راه‌اندازی مرکز داوری در اتاق بازرگانی سنندج، ظرفیت‌سازی داوری اتاق تعاون در طرح دعاوی مربوط به تعاون در اتاق تعاون استان و راه‌اندازی واحدهای صلح و سازش در بنیاد نهاد صیانت از خانواده دادگستری استان را بخشی از اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان برشمرد.

بابایی، مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین اقدام برای پیشگیری از وقوع جرم را فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی دانست و با عنوان این مطلب که امر پیشگیری از وقوع جرم پدیده‌ای کاملا فرابخشی است، بر همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه و همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی با دستگاه قضایی استان تأکید کرد.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، نتیجه این اقدامات موجب فراهم شدن آرامش و امنیت اجتماعی برای تک تک افراد جامعه است.

وی اضافه کرد: ابتکار نیروی انتظامی در بحث تعامل با دستگاه قضایی به منظور هم‌افزایی اقدامات و هم‌اندیشی برای پیشبرد اهداف در خصوص پیشگیری از جرم و نیز افزایش ورودی پرونده‌های دعاوی به دادگستری‌های استان قابل تحسین است و بدون شک نیروی انتظامی در زمینه صلح و سازش تأثیر بسزایی خواهد داشت.

بابایی گفت: نیروی انتظامی اکنون علاوه بر انجام ماموریت‌های اصلی خویش در زمینه برقراری نظم و امنیت، مددکار دستگاه قضایی در بحث کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها شده است.

وی تصریح کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در راستای تحقق اهداف کلان قوه قضائیه در زمینه حل دعاوی در مراکز شبه‌قضایی و کاهش تشکیل پرونده قضایی از سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان در ادامه به راه‌اندازی کانون پیشگیری از جرم منطقه نایسر سنندج اشاره کرد و ابراز داشت: این کانون در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است، چراکه این منطقه منشأ بیشتر پرونده‌های متشکله جرایم در دادگستری سنندج است.

بابایی با تأکید بر لزوم ایجاد پاسگاه انتظامی در منطقه نایسر که جمعیتی بالغ بر 47 هزار نفر معادل شهرستان دیواندره را دارد، گفت: عدم وجود پاسگاه انتظامی آمار جرایم سازمان یافته و به ویژه بحث مواد مخدر را افزایش می‌دهد.

وی در پایان از فرمانده انتظامی استان درخواست کرد تا زمینه ایجاد پاسگاه انتظامی در این منطقه از سنندج تسهیل شود و موجبات کاهش جرایم را فراهم آورد.

انتهای پیام/79001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول