اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال‎احمر گلستان خبر داد

انجام 330 عملیات امداد و نجات در طرح تابستانه گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر استان گلستان گفت: از ابتدای طرح تابستانه امسال تاکنون 335 عملیات امداد و نجات در سطح استان انجام گرفته است.

انجام 330 عملیات امداد و نجات در طرح تابستانه گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری صبح امروز در بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات هلال‎احمر در شرق استان گلستان، اظهار داشت: شهرستان گرگان با 70 عملیات امداد و نجات بیشترین تعداد فعالیت را در این عرصه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مینودشت با تعداد 57، کردکوی با 56، آزادشهر با 42 و گنبدکاووس با 26 فقره عملیات امداد و نجات به ترتیب بیشترین تعداد عملیات را در طرح تابستانه  امسال دارا بوده‌اند.

خدمت‌رسانی به بیش از 1540 حادثه دیده در سطح گلستان

اکبری یادآور شد: طی این مدت در شهرستان‌های ترکمن 25، کلاله 18، آق‌قلا 17، بندرگز 13 و ‌علی‌آبادکتول 11 فقره عملیات امداد و نجات را برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان در این مناطق انجام داده‌اند. 

وی ادامه داد: در این حوادث که اکثراً جاده‌ای هستند، یک‎هزار و 549 نفر از مسافران تابستانی به استان و شهروندان گلستانی دچار حادثه شده‌اند.

رئیس کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تعداد کل مصدومان این ایام افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی، این عملیات‌ها تعداد یک‎هزار و 157 مصدوم در پی داشته است.

اکبری اضافه کرد: برای این تعداد عملیات امداد و نجات یک‎هزار و 383 نفر نیروی عملیاتی فعالیت داشته‌اند.

عدم آشنایی کافی دهیاران و شهرداریها با وظایف هلال‎احمر

اکبری با اشاره به عدم آگاهی کافی دهیاران در خصوص نحوه خدمات دستگاه‎ها و ادارات در زمان حوادث و سوانح اذعان داشت: این فقدان آگاهی موجب شده آنان حتی موضوع تامین خسارات مربوط به بخش کشاورزی و ساختمانی را در جمعیت هلال‎احمر جستجو می‌کنند.

وی متذکر شد: از شهرداری‌ها نیز انتظار می‌رود در زمان وقوع سیلاب‌های شهری جمعیت هلال‎احمر را تنها به عنوان پشتیبان خود بدانند که همه تلاش خود را برای کمک به دستگاه‎های مرتبط در عملیات‌های مرتبط با وظیفه دستگاهی خود به کار می‌گیرد.

لزوم آموزش دهیاران نسبت به وظایف جمعیت هلال‎احمر

اکبری تصریح کرد: این نقص فرهنگی و عدم دانش کافی نسبت به وظایف دستگاه‎های اجرایی به ویژه هلال‎احمر ایجاب می‌کند، برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای این بخش از جامعه تدارک دیده شود.

وی یادآور شد: هلال‎احمر استان در چارچوب وظیفه انسان‌دوستانه خود علاوه بر فعالیت در پایگاه‌های ثابت امداد و نجات بین شهری  مبادرت به استقرار پست‌های ثابت و سیار در مسیرهای پرتردد کرده است.

این مسئول امداد و نجات در گلستان با اشاره به ایجاد پست‌های ثابت و موقت در مسیرهای حادثه‌خیز استان افزود: سه راهی اینچه‌برون، اولنگ رامیان، دهنه محمدآباد منطقه فاضل‌آباد، سه راهی عطا‌آباد از توابع شهرستان آق‌قلا، پارک جنگلی امام رضا و پلیس راه نوکنده از جمله پست‌های ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری استان به شمار می‌آیند.

اکبری اضافه کرد: با توجه به دارا بودن سواحل دریا، چهار پست ساحلی امداد و نجات ساحلی نیز در استان ایجاد شده است.

وی یادآور شد: جزیره آشوراده، اسکله بندر ترکمن، محل شنای سابق و روستای چپاقلی از پستهای ساحلی هستند که ایجاد شده است.

طرح تابستانه امداد و نجات استان از ابتدای فصل تابستان با شروع تعطیلات مدارس آغاز و تا ابتدای مهر سال‎جاری ادامه خواهد یافت.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول