اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر:

بیشترین بودجه هلال احمر در حوزه داوطلبان به مازندران اختصاص می‌یابد

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: تلاش می‌کنم تا بیشترین بودجه هلال احمر در حوزه داوطلبان به مازندران اختصاص ‌یابد.

بیشترین بودجه هلال احمر در حوزه داوطلبان به مازندران اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی هلال احمر مازندران،‌ فرحناز رافع در آیین افتتاحیه مجمع خیران هلال احمر مازندران گفت: کارهای بزرگ با هم‌افزایی و قدم‌های بلند خیران در کشور انجام می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور با اشاره به کسب رتبه نخست خیران هلال احمر مازندران در بخش‌های وقف و هبه طی سال گذشته در کشور گفت: داوطلبان و خیران با بخشش و انفاق، مهر و عشق، کرامت و ایثار خودشان را اثبات کردند و بزرگی خود را به جهانیان نشان دادند.

وی از خیران و داوطلبان به عنوان سفیران جمعیت هلال احمر یاد کرد و افزود: طرح مجمع خیران هلال احمر با هدف هم‌افزایی سایر سازمان‌ها و نهادها ایجاد شده است به طوری که در سال گذشته توانستیم به 40 هزار نفر با کمک خیران کمک درمانی برسانیم در حالی که بودجه ما تنها پاسخگوی 29 هزار نفر در این بخش بوده است.

رافع با اشاره به کمک 410 میلیارد ریالی نقدی و غیرنقدی به خانواده‌های نیازمند در سال گذشته گفت: داوطلبان خیر با نیات خیرخواهانه خود تابلوهای بی‌بدیلی از نوع‌دوستی و کرامت انسانی را طراحی و ترسیم کردند که نه تنها در منطقه که در جهان زبان‌زد صلیب سرخ جهانی بودیم و رتبه پنجم جهان را بین 186 جمعیت کشور به دست آوردیم.

این مسئول افزود: افتخار می‌کنیم که مقام معظم رهبری از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر قدردانی کردند و این فعالیت‌ها را واقعی می‌شمارند و این امر مدیون و مرهون زحمات خیران است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور ادامه داد: مازندران در همه زمینه‌های هلال احمر در کشور اول است و امیدواریم در بخش پایگاه‌های امداد و نجات نیز خودگردان شود و رتبه نخست را از آن خود کند.

وی در پاسخ به درخواست خیران استان درباره اهدای هدیه‌ای به هلال احمر استان عنوان کرد: تلاش می‌کنیم بیشترین بودجه هلال احمر در حوزه داوطلبان به مازندران اختصاص یابد.

* اهدای 11 قطعه زمین به ارزش 100 میلیارد ریال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در این مراسم ارائه خدمات دارویی، معیشتی و حمایتی را مرهون همراهی خیران دانست و گفت: در سال 91 بیش از 11 قطعه زمین به ارزش 100 میلیارد ریال به این جمعیت اهدا شد که احداث انبارها و مراکز درمانی در آنها در حال انجام است.

مهدی ولی‌پور با بیان اینکه مازندران دومین استان کشور است که بیشترین موقوفات هلال احمر را دارد، افزود: هسته اولیه مجمع خیران هلال احمر با هدف توسعه فعالیت‌های امدادی، اجتماعی و عام‌المنفعه، کمک به تقویت زیرساخت‌های امدادی، درمانی و اجتماعی استان حادثه‌خیز و معین شش استان همجوار مازندران و توانمندسازی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات و وظایف در سال گذشته تشکیل شد.

وی ادامه داد: در سایه لطف خداوند و همراهی خیران و داوطلبان 11 پایگاه امداد و نجات در سال 90 به 33 پایگاه در سال 91 افزایش یافت و همچنین تا سال 90 هیچ مرکز درمانی هلال احمر در استان وجود نداشت اما اکنون سه مرکز در شهرهای بهشهر، بابل و تنکابن در حال راه‌اندازی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه در سال گذشته 100 درصد ناوگان امدادی هلال احمر استان نوسازی شد، افزود: نوروز امسال در طرح فرشتگان رحمت 20 هزار بسته غذایی و بهداشتی بین خانواده‌های آسیب‌پذیر و در ماه مبارک رمضان نیز بیش از 10 هزار بسته به ارزش بیش از10 میلیارد ریال توزیع شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما توسعه انبارهای هلال احمر استان است که تلاش می‌کنیم مساحت این انبارها تا پایان سال پاسخگوی جمعیت هلال احمر باشد.

* مازندران در حوادث روی پای خودش می‌ایستد

معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این مراسم ابراز داشت: امیدواریم بودجه وعده داده شده به هلال احمر محقق شود تا بتوانیم پویاتر از قبل در زمینه امداد و پشتیبانی فعالیت کنیم.

عیسی هاشمی با اشاره به اینکه مازندران پنجمین استان حادثه‌خیز کشور است، گفت: در سه چهار سال اخیر حوادث گسترده‌ای در استان داشتیم که علی‌رغم کمک‌های سازمانی، مازندران با کمک‌های مردمی توانست گام‌های بلندی را بردارد.

وی اضافه کرد: هلال احمر استان احداث 200 واحد مسکونی در استان آذربایجان را عهده‌دار شده است که بیانگر توانایی این جمعیت است.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه مجمع خیران هلال احمر بسیار سنگین است، متذکر شد: به فرموده قرآن آنهایی که مال خودشان را می‌بخشند بر اهداکنندگان جان برتری دارند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: با مدیریت حاج حسن صفری که ریاست این مجمع را به مدت یک سال به عهده دارد، این مجمع با سازماندهی مناسب، آثار مناسبی از خود به جا بگذارد و به عنوان مجمع نمونه در کشور معرفی شود.

انتهای پیام/‌2296/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول