اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

میزان تعامل بین دستگاهی در کهگیلویه و بویراحمد چگونه است

میزان تعامل بین دستگاهی در کهگیلویه و بویراحمد چگونه است؟

میزان تعامل بین دستگاهی در کهگیلویه و بویراحمد چگونه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، روز جمعه 18 مردادماه هفته گذشته از طریق یکی از همکاران خود متوجه زمین‌لرزه‌ای در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد شدیم.

براساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشور، زمین لرزه‌ای به مقیاس 2.3 ریشتر 18 مردادماه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

این زمین‌لرزه براساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشور؛ ساعت یک و 20 دقیقه و 26 ثانیه جمعه 18 مردادماه در عمق 9 کیلومتری زمین و در موقعیت 30.79 شمالی و 51.73 شرقی زمین رخ داده است.

براین اساس و بر حسب وظیفه و رسالت خود با مسئول ارشد شهرستان بویراحمد تماس برقرار کردیم که به دلیل عدم حضور در استان وی در جریان موضوع و وقوع زمین‌لرزه نبود.

اما با این وجود برای بررسی و پیگیری بیشتر و آگاهی از موضوع با معاون فرماندار ارتباط برقرار کردیم که وی نیز از زمین‌لرزه روز جمعه گذشته اطلاعی نداشت و از طریق خبرنگار فارس متوجه وقوع زمین‌لرزه در مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد طی تماس تلفنی با کارشناسان هواشناسی مرکز استان جویای این موضوع شد که آن‌ها نیز ادعای بی‌اطلاعی کردند.

حمید دانش‌آموز که به عنوان مسئول پیگیر امور بود با مدیریت بحران استانداری تماس گرفت که آن‌ها نیز همچون دیگر مسئولان امر ادعای بی‌اطلاعی کردند.

خوشبختانه زمین‌لرزه خساراتی به همراه نداشته، اما آنچه در این بین توجه ما را به خود جلب کرد، عدم هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مربوطه با این موضوع بود که همه به نوعی از وقوع زمین‌لرزه روز جمعه 18 مردادماه هفته گذشته ادعای بی‌اطلاعی کردند.

خبرگزاری فارس سعی بر آن داشت تا براساس وظیفه و رسالت خود پیگیر این موضوع شود که در ادامه متوجه عدم تعامل و ناهماهنگی بین دستگاه‌های استان شد.

عدم تعامل نهادها با مسئول ارشد بویراحمد/چه کسی مقصر است؟فرمانداری یا دیگر نهادها؟

حال که این زمین‌لرزه خسارتی به همراه نداشته و ما نیز متوجه تعامل دستگاه‌های حساس و ذیربط با این موضوع شدیم، حال از شما مسئولان می‌پرسیم؛ آیا باید خدای ناکرده حتماً اتفاقی می‌افتاد تا مسئولان ارشد استانی، کارشناسان هواشناسی، واحد مدیریت بحران استان و صد البته رسانه‌ها متوجه می‌شدند.

با این وجود باید گفت؛ یا مرکز هواشناسی استان دچار مشکل یا نقص فنی شده که زمین‌لرزه جمعه گذشته که مصادف با عید سعید فطر بوده را ثبت نکرده یا مسئولان و کارشناسان امر نسبت به این موضوع احساس تکلیف و وظیفه نکردند.

به هر حال از هرچه که بگذریم، میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های استان جای بسی تأمل دارد که چرا باید این‌گونه باشد و جلوی خبرنگاری به وضوح عدم تعامل آن‌ها فاش شود و باید پرسید؛ میزان تعامل بین دستگاهی در کهگیلویه و بویراحمد چگونه است.

با اتفاقات اخیر حال باید پرسید که چه کسی در این خصوص کوتاهی کرده و میزان تعامل نهادها و دستگاه‌ها با مسئولان ارشد هر استان و شهرستان چگونه بوده و در کهگیلویه و بویراحمد چگونه است؟

باید سئوال کرد که مسئولان نهادها و دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمدی چه میزان باهم تعامل دارند و در شرایط حساس چگونه از وضع استان با خبر می‌شوند و میزان تعامل نهادها و سازمان‌ها در استان چگونه است؟

براساس وقوع زمین‌لرزه متوجه میزان تعامل فرمانداری با هواشناسی استان و واحد مدیریت بحران استان شدیم که چنین تعاملی جای بسی تأمل دارد، با این وجود از میزان تعامل و هماهنگی و همکاری دیگر دستگاه‌ها اطلاعی نداریم که امیدواریم تعاملی بهتری نسبت به دستگاه‌های مذکور داشته باشند.

به هر حال مردم در همه شرایط از مسئولان کشوری و استانی خود انتظار دارند و انتظار می‌رود این تعامل نیز برای رفع مشکلات، معضلات و وقوع آسیب‌ها بیش از گذشته شود و در دولت یازدهم شاهد رشد و ترقی هرچه بهتر بین دستگاهی باشیم.

==============

 گزارش از اسماء وفابین

==============

انتهای پیام/82011/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول