اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

حجم سفرها در دور دوم بیشتر از دور اول و نوروز است

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم در اواخر مرداد و شهریورماه حجم سفرها به استان اردبیل حتی بیشتر از ایام تعطیلات نوروزی و مرحله اول تابستانی باشد.

حجم سفرها در دور دوم بیشتر از دور اول و نوروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی استقبال و پذیرایی از میهمانان و مسافران تابستانی در اردبیل اظهار داشت: با آغاز دور دوم سفرها که از روز پنجشنبه آغاز شده شاهد ورود مسافران بیشمار به شهرهای مختلف استان اردبیل به ویژه اردبیل، سرعین، نیر و مشگین‌شهر هستیم که تمهیدات لازم در این شهرها برای استقبال و پذیرایی از میهمانان و مسافران تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 20 هزار تخت اقامتی در سطح استان در قالب 200 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، میهمانسرا و خانه‌های استیجاری برای این امر ساماندهی شده تا پذیرای هزاران گردشگری باشد که روزانه به شهرها و نقاط دیدنی استان وارد می‌شوند.

نقی‌زاده خاطر نشان کرد: ‌ما حتی در دو روز گذشته از ظرفیت مساجد، مکان‌های عمومی، خانه‌های معلم، مدارس و برخی از کمپینگ‌های اقامتی موقت استفاده کردیم تا مسافران و گردشگران تابستانی که بعد از یک ماه روزه‌داری به اردبیل سفر کرده بودند از این ظرفیت بتوانند استفاده کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر در اکثر شهرها، مناطق دیدنی و پرجاذبه استان شاهد حضور خیل گردشگران و مسافرانی هستیم که در این ایام سال ترجیح دادند از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان به ویژه آب و هوای خنک، مناظر بکر و طبیعی، آبشارها و چشمه‌های خروشان، فضاهای سرسبز طبیعی و مواهب خدادادی بهترین استفاده را بکنند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود موج دوم سفرها تا پایان شهریور ماه و آغاز سال تحصیلی ادامه پیدا کند و با همین هدف ما از هتل‌داران و صاحبان مراکز پذیرایی و اقامتی موقت خواسته‌ایم تا بهترین و بیشترین خدمات را در اختیار علاقمندان، میهمانان و مسافران قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین از هماهنگی مسئولان ذیربط برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی آب گرم‌ها و همچنین بازدیدهای مستمر از این فضاها خبر داد و یادآور شد:‌ ما به جد با متخلفان در این حوزه با همکاری دستگاه‌های انتظامی، قضایی و تعزیرات برخورد می‌کنیم.

نقی‌زاده گفت: 37 منطقه نمونه گردشگری و 30 روستای هدف گردشگری نیز در این ایام میزبان خیل عظیم گردشگران و مسافرانی هستند که مقصدشان را استان اردبیل تعیین کردند تا بتوانند خدمات متنوع به هموطنان ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در چند روز گذشته به جهت تکمیل ظرفیت هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، ‌مراکز اسکان اداری و آموزشی در اردبیل و سرعین اسکان اضطراری مسافران با هماهنگی امور اجتماعی استانداری، فرمانداری اردبیل، اداره ورزش و امور جوانان و هلال‌احمر شهرستان اردبیل در سالن تختی انجام شد.

انتهای پیام/62004/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول