اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دایمی سفرهای شیراز خبر داد

آمادگی شیراز برای ورود به موج دوم سفرهای تابستانی

رئیس ستاد دایمی سفرهای شیراز گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان این شهرستان برای ورود به موج دوم سفرهای تابستانی که از عید سعید فطر آغاز می‌شود، آمادگی کامل دارند.

آمادگی شیراز برای ورود به موج دوم سفرهای تابستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد زرین‌کلاه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی که در فرمانداری شیراز برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر میهمان‌پذیرها، هتل‌ها و دو کمپ اسکان، 700 کلاس در 100 مدرسه از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش نیز آماده اسکان زائران و مسافران در سفرهای تابستانی به سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران شده است.

وی با تاکید بر جلوگیری از نصب چادر در پارک‌ها و معابر عمومی و هدایت میهمانان تابستانی به مراکز مجاز و جلوگیری از بی‌نظمی‌های شهری، خاطرنشان کرد: سد معبر و فروشندگان میوه در وانت بارها در خیابان‌های شهر باعث نارضایتی و گلایه شهروندان شده و این امر زیبنده چنین شهر فرهنگی، تاریخی و مذهبی نیست. این مقام مسئول اضافه کرد: در این مورد حوزه معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری باید در کوتاه‌ترین زمان با دستگاه‌های مربوطه از جمله دادستانی، شهرداری و پلیس راهور شیراز و مرکز بهداشت و درمان جلسه‌ای برگزار و راهکارهای لازم به منظور رفع مشکل به ویژه فروشندگان سیار اغذیه اتخاذ کند.

رئیس ستاد دایمی سفرهای شهرستان شیراز تصریح کرد: از سوی دستگاه‌های مختلف برنامه‌های متعددی برای فصل تابستان و سفرهای تابستانی پیش‌بینی و آماده اجرا شده است که از جمله می‌توان به تشدید بازرسی‌ها از اماکن گردشگری، تفریحی، اقامتی و رستوران‌ها و دیگر غذاخوری‌ها، اجرای تور خبرنگاری از مساجد و بقای متبرکه، اجرای تعزیه حضرت علی (ع) در حرم مطهر علی‌بن حمزه، تخفیف 10 تا 40 درصدی مراکز اقامتی شیراز، آمادگی فوریت‌های بهداشتی محیط، اورژانس و هلال احمر در کنار دیگر دستگاه‌ها به منظور ارتقای سطح رضایتمندی زائران و مسافران اشاره کرد.

وی با اشاره به گشت‌های مشترک بازرسی با حضور نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری، مجمع امور صنفی، تعزیرات حکومتی در ایام ماه مبارک رمضان برای کنترل قیمت‌ها و بازار اضافه کرد: با توجه به نتیجه بازرسی‌ها و افزایش سطح رضایتمندی مردمی این گشت‌ها فعالیت خود را با جدیت بیشتری تا 31 شهریور ماه امسال، پایان زمان سفرهای تابستانی ادامه می‌دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه ساماندهی مسافربرهای شخصی در این ایام یکی از ضرورت‌هایی است که باید با قید فوریت جلسه آن در فرمانداری برگزار شود، اذعان داشت: باید بقای متبرکه از جمله حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) آمادگی کامل میزبانی زائران را داشته باشند و انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی نیز در هنگام ورود زائران و مسافران اطلاع‌رسانی جامع و کامل را انجام دهند و بانک‌های عامل نیز در مورد خودپردازهای سطح شهر تدابیر لازم را بیاندیشند.

فرماندار شیراز در مورد زمان آغاز موج دوم سفرهای تابستانی به شیراز و میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف نیز ابراز داشت: از عید سعید فطر موج دوم سفرهای تابستانی به این شهرستان آغاز می‌شود که در این راستا تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید در ارتقای سطح رضایتمندی زائران و مسافران آمادگی کامل داشته باشند.

انتهای پیام/2448/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول