اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان:

خانه عکس کرمان عضو می‌پذیرد/ تولید 6 فیلم و انیمیشن در حوزه هنری کرمان

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: خانه عکس حوزه هنری استان کرمان از بین علاقه‌مندان به هنر عکاسی عضو می‌پذیرد.

خانه عکس کرمان عضو می‌پذیرد/ تولید 6 فیلم و انیمیشن در حوزه هنری کرمان

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: علاقه‌مندان به هنر عکاسی برای ثبت‌نام در خانه عکس حوزه هنری می‌توانند به واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کرمان مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: کارگاه عکس با تلاش واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کرمان و با حضور 25 نفر از اعضای خانه عکس با موضوع عکاسی مستند اجتماعی در سینما اندیشه حوزه هنری کرمان برپا شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان بیان داشت: در این کارگاه عکس‌های مستند از حادثه چرنوبیل، مجموعه‌ای درباره رنگ و فیلم مستند رضا دقتی نمایش داده شد و همچنین تعدادی از عکس‌های مستند حمید صادقی از عکاسان مطرح کرمان مورد بررسی قرار گرفت. 

«برای ترلان» روایتی متفاوت از زندگی یک سردار شهید

سالاری با بیان اینکه کتاب «برای ترلان» نوشته عباس افضلی ننیز توسط دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری تایید شده و مجوز چاپ دریافت کرده است، افزود: این کتاب برای طی مراحل چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری کرمان چاپ نخست این اثر ارزنده را برای توزیع در یادواره شهدای نیز آماده می‌کند، خاطر نشان کرد: «برای ترلان» روایت متفاوتی است از تولد تا شهادت سردار شهید محمد افضلی‌ننیز که توسط فرزند شهید نگارش شده است.

این مسئول فرهنگی ابراز داشت: کتاب «برای ترلان» به علت ویژه و قلم روان و شیوای نویسنده‌اش می‌تواند به عنوان یکی از بهترین آثاری باشد که در حوزه خاطره‌نگاری دفاع مقدس منتشر شده است.

سالاری از انجام مراحل تولید سرود بیمه سلامت طی چهار ماه در واحد موسیقی حوزه هنری کرمان خبر داد و گفت: تولید این سرود به سفارش اداره کل بیمه سلامت استان کرمان از ابتدای سال 92 با شعری از حامد حسینخانی و آهنگسازی منصور حسینی آغاز و تا پایان خرداد‌ماه ادامه داشت.

وی اظهار داشت: مراحل صدابرداری سرود «چتری برای همه» در تیرماه سال جاری در استودیو حوزه هنری استان کرمان و مرحله میکس و مسترینگ سرود مذکور در نخستین روزهای مرداد ماه به پایان رسیده است. 

حوزه هنری کرمان 6 فیلم و انیمیشن تولید کرد

رئیس حوزه هنری استان کرمان افزود: مجموعه انیمیشن شش قسمتی «باما» با رویکرد خانواده و روابط بین اعضای آن با نگاهی اجتماعی شهروندی توسط حوزه هنری کرمان ساخته شده است.

سالاری بیان کرد: نویسندگی و کارگردانی مجموعه انیمیشن شش قسمتی «باما» را علیرضا کمالی‌پور بر عهده داشته است و این مجموعه انیمیشن رفتارها و وظایف نسل جوان نسبت به بزرگترها و درک متقابل را آموزش می‌دهد.

وی از تولید این انیمیشن داستانی «روز تولد» به نویسندگی و کارگردانی احسان شعبانیان در حوزه هنری استان کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: این مجموعه در 11 دقیقه تولید شده است و داستان پیرمردی را روایت می‌کند که در خانه سالمندان زندگی می‌کند.

سالاری ابراز داشت: کارگردان انیمیشن داستانی «روز تولد» در جشنواره بام ایران سال 92 سینمای جوان جایزه استعداد جوان را از آن خود کرد.

وی با اشاره به تولید فیلم مستند «باغ ما که خشک نشده» به کارگردانی مهدی میرزایی و نویسندگی حجت دهقان با مضمون دفاع مقدس در حوزه هنری کرمان عنوان کرد: این فیلم روایت زندگی پیرزن و پیرمردی است که مدت‌هاست در روستایی متروک واقع در جنوب کرمان به علت وجود قبر پسر شهیدشان مانده‌اند.

این مسئول افزود: فیلم مستند «باغ ما که خشک نشده» در 12 دقیقه آماده نمایش شده و تصویربرداری و تدوین این فیلم را حجت دهقان به عهده داشته و صدابرداری آن را خالد صادقی انجام داده است.

سالاری بیان داشت:  فیلم مستند «شهسوار عشق» به کارگردانی حجت دهقان یکی دیگر از تولیدات حوزه هنری کرمان به شمار می‌رود که در 10 دقیقه آماده نمایش شده است.

وی افزود: فیلم مستند «شهسوار عشق» درباره شهید محمد شهسواری است که تدوین آن توسط مجید یامری و صدابرداری آن توسط مجید شهبخش انجام شده است.

سالاری با بیان اینکه تصویربرداری فیلم نیمه‌بلند داستانی «روز سوم» به نویسندگی و کارگردانی مژگان خرم‌روز طی سال جاری در شهر کرمان انجام شد، اظهار داشت: تدوین این اثر توسط نصرالله راستین انجام شده و آماده نمایش شده است.

وی گفت: این فیلم با نگاهی به بیماری اعتیاد روایتگر ماجرای یک جوان معتاد است که طی یک اتفاق تحت تاثیر قرار می‌‎گیرد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان تصریح کرد: همچنین فیلم مستند «فاطمه‌ها» به کارگردانی حمید عسکری در 24 دقیقه آماده نمایش شده است و این فیلم مستند نیز در یکی از روستاهای محروم جنوب کرمان می‌گذرد که روایتگر سه دختربچه به نام فاطمه است که با همیاری هم یک کتابخانه را تاسیس کرده‌اند. 

گردهمایی کارتونیست‌های کرمانی در روزهای دوشنبه

سالاری عنوان کرد: با تلاش واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کرمان کارگاه کاریکاتور با حضور اعضای خانه کاریکاتور و موضوع طراحی شخصیت‌های مشهور در سینما اندیشه حوزه هنری کرمان برپا شد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه خانه کاریکاتور حوزه هنری ساعت 17 روزهای دوشنبه در سینما اندیشه حوزه هنری کرمان برگزار می‌شود، ابراز داشت:‌ برنامه‌های این کارگاه شامل نقد و بررسی آثار اعضا، مسابقات ماهانه و معرفی هنرمندان کاریکاتوریست داخلی و خارجی است.

سالاری گفت: به زودی کارگاه آموزش طراحی شخصیت‌های کارتونی با حضور حبیب گوهری از اعضای خانه کاریکاتور برگزار می‌شود و  علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت و ثبت‌نام در این کارگاه به خیابان امام خمینی کوچه شماره هشت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کرمان مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 2262670 داخلی 119 تماس بگیرند.

انتهای پیام/80019/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول