اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

افتتاح 5500 واحد مسکونی در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از افتتاح 5 هزار و 500 واحد مسکونی مقاوم در آذربایجان غربی خبر داد.

افتتاح 5500 واحد مسکونی در آذربایجان غربی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: کمبود اعتبار در تهیه و اجرای طرح هادی چالش‌های عمده بنیاد مسکن آذربایجان غربی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای در روستاها است که عدم همکاری مناسب برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز به این مشکلات دامن می‌زند.

وی تأمین مساکن محرومان و عمران و آبادانی روستاهای کشور با بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی فرسوده، قدیمی و کم‌دوام، ساماندهی شبکه دفع آب‌های سطحی، توسعه فضاهای سبز روستائی، ساماندهی چشمه‌ها، حفظ و نگهداری بافت‌های باارزش روستائی و ارتقای سطح بهداشت روستاها را از جمله رویکردهای اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد.

عزیزی تأمین مسکن متناسب با نیازهای روستائی و مطابق با زندگی امروزی و دستیابی به محیط شاداب، جذاب و سرزنده در روستاها برای روستائیان را از جمله اهداف اصلی اجرای طرح‌های مختلف در روستاها اعلام کرد و افزود: با احداث 9 هزار واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مساکن روستائی، تعمیر و تکمیل 4 هزار و 500 واحد مسکونی روستائی و بازسازی 353 واحد مسکونی خسارت‌دیده بر اثر سوانح طبیعی تا پایان سال جاری می توانیم گام موثری در رشد و توسعه بخشی از روستاهای استان برداریم.

وی با اشاره به افتتاح بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکن مقاوم در روستاهای استان در سال جاری، افزود: این واحدهای مسکونی با اعتباری بالغ بر 312 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این تعداد به 5 هزار و 500 واحد دیگر افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در 10 روستای استان نیز در مقاطع مختلف سال پروژه‌های متعددی در حوزه طرح هادی افتتاح می‌شوند.

عزیزی کمبود اعتبار در تهیه و اجرای طرح هادی را عمده چالش‌های بنیاد مسکن استان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای عنوان و تصریح کرد: عدم همکاری مناسب برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز از دیگر مشکلات اساسی ما در اجرای طرح‌های مختلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/61006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول