اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رجبی:

اقامه نماز عید فطر نشانه اقتدار جامعه اسلامی است

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اقامه نماز عید فطر نمایش قدرت، بصیرت و اقتدار جامعه اسلامی است و پیش از نماز باید زکات فطره پرداخت شود تا اقدام عملی برای رفع فقر صورت گیرد.

اقامه نماز عید فطر نشانه اقتدار جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: مسلمانان زمانی که کاری در زمینه خوشنودی خداوند، ارتقا و تکامل خود انجام می‌دهند آن را عید می‌نامند.

وی خاطرنشان کرد: عید قربان به دلیل به جا آوردن حج قرار داده شده و پایان ماه رمضان به دلیل روزه‌داری، انجام اعمال ماه رمضان، دعا و رسیدگی به ایتام و اطعام عید فطر نامیده شده است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به معنای عید فطر گفت: عید فطر نشان‌دهنده این است که مردم توانسته‌اند در مسیر تکامل و خدمت خود گام بردارند و این عید نشانه توفیق و موفقیت جامعه اسلامی از نظر فردی و اجتماعی است.

وی عنوان داشت: در فرهنگ دینی روزهای ارزشمندی وجود دارد که ایام الله است یکی از این ایام روز عید فطر است و مسلمانان این روز را جشن می‌گیرند.

رجبی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطریه گفت: در این عید هر فرد بر اساس توان مالی خود به خدمت‌رسانی به دیگران و رفع فقر می‌پردازد ولی کسانی که از استطاعت مالی برخوردار نیستند از این امر مستثنی هستند.

وی به نماز عید فطر اشاره کرد و افزود: این نماز به صورت جماعت اقامه شده و در خطبه این نماز مسائل سیاسی و اجتماعی برای نمازگزاران ارائه می‌شود که این امر برای ارتقاء بینش سیاسی اجتماعی جامعه پیش‌بینی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اقامه نماز عید فطر نشانه اقتدار، نمایش قدرت و بصیرت جامعه اسلامی است و پیش از نماز باید زکات فطره پرداخت شود تا اقدام عملی برای رفع فقر صورت گیرد.

وی یادآور شد: قدرت و اقتدار جامعه اسلامی با اقامه نماز عید فطر در فضایی باز، متجلی‌تر می‌شود و این اقدام نشان‌دهنده نشاط و تحرک جامعه اسلامی است و از نظر روحی و روانی اثر ویژه خود را دارد.

رجبی عنوان داشت: وحدت و همبستگی از پیام‌های دیگر نماز عید فطر است و مردم به طور طبیعی در این عید از احوال یکدیگر مطلع می‌شوند و این ارتباط با اقامه نماز رنگ الهی و معنوی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/78003/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول