اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

دولت جدید با امیدها و آرمان‌های انقلاب برای خدمت به مردم آمده است

امام جمعه همدان گفت: دولت جدیدی که تشکیل شده با همه امیدها، آرمان‌های انقلاب اسلامی و با نیت خالص برای خدمت‌رسانی به مردم بر سر کار آمده است.

دولت جدید با امیدها و آرمان‌های انقلاب برای خدمت به مردم آمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور نماز باشکوه عید فطر در همدان به امامت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی اقامه شد.

امروز همه مؤمنین از خرد و کلان بعد از یک ماه روزه داری و میهمانی خدا به شکرانه این نعمت بزرگ برای اقامه نماز عید فطر به محل مصلای همدان آمدند و در صفوفی به هم فشرده نماز با شکوه عید فطر را اقامه کردند.

در این مراسم بسیار باشکوه و روحانی، نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز عید فطر همدان از حضور حماسی نماز گزاران عید فطر در محل مصلای همدان تشکر و افزود: این مکان مصلای همدان در کشور و حتی خاورمیانه بی‌نظیر است.

طه‌محمدی با بیان اینکه تقوایی که در ماه رمضان کسب شده باید تا ماه رمضان سال آینده حفظ شود، افزود: در این ماه تلاش کردیم که به نامحرمان نگاه نکنیم و زبان به دروغ و غیبت باز نشود و این موهبت‌ها را باید تا ماه رمضان دیگر حفظ کرد.

وی با بیان اینکه مؤمنین در طول یک ماه رمضان با تحمل گرمای تابستان بر نفس عماره غلبه کردند، گفت: شیاطین و بدی‌ها در کمین نشستند تا مزد یک ماه روزه‌داری را بدزدند و باید با توسل به اهل بیت(ع) و عنایت خداوند از این نعمت بزرگ پاکی و خوبی حفاظت کرد.

محمدی تصریح کرد: با کنترل نفس عماره و باج ندادن به آن اجر یک ماه روزه‌داری را از خدا می‌گیریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه با جابجایی دولت یک‌سری افراد تازه کار برای خدمت بر سر کار می‌آیند، گفت: از همه کسانی که در طول هشت سال برای خدمت خالصانه در دولت نهم و دهم زحمت کشیدند تشکر می‌کنیم.

خطیب نماز عید فطر همدان اضافه کرد: دولت جدیدی که تشکیل شده با همه امیدها، آرمان‌های انقلاب اسلامی و با نیت خالص برای خدمت رسانی به مردم بر سر کار آمده است.

طه‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث فاز نخست مصلای بزرگ همدان اشاره کرد و یادآور شد: مصلای بزرگ همدان با کمک‌های مردم خیر همدان، هیئت امنا و دولتمردان در حال ساخت است و امیدواریم با ظرفیت پذیرش 50 هزار نفر تا عید فطر سال آینده برای اقامه نماز به بهره‌برداری برسد.

امام جمعه همدان ابراز داشت: در سال جاری دفتر ولی فقیه در استان همدان به بهره‌برداری رسید و امیدواریم با تلاش همه دست اندرکاران همه پروژه‌های در دست احداث به زودی افتتاح شوند.

همچنین رئیس ستاد اقامه نماز همدان پیش از آغاز نماز عید فطر در جمع نمازگزاران اظهار داشت: خداوند به شکرانه یک ماه روزه‌داری اجتماع با شکوه ایمان و معنویت را در روز عید به نمایش گذاشته است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم افزود: در این ماه گناهان بخشیده شد و مؤمنین توانستند بر شیاطین و کارهای زشت پیروز شوند.

وی ادامه داد: امروز روز همایش امت اسلام، نشاط و معنویت است و در این روز امت اسلام با همایش و نمایش قدرتمند خدا بساط شیاطین درونی و برونی را می‌چیند.

رئیس ستاد اقامه نماز همدان با اشاره به اینکه امروز امت اسلام یأس را به جبهه شیاطین ارمغان آوردند، تصریح کرد: عید فطر روز شکوه ایمان و بندگی خدا و احساس قدرت برای امت اسلام است.

وی با بیان اینکه امروز مردم مؤمن ایران اسلامی در سراسر کشور همایش اقتدار و استکبار ستیزی را با اقامه نماز عید فطر به نمایش می‌گذارند، ابراز داشت: عید فطر نماد خشوع و خضوع در برابر خداوند است و نمازگزاران باید شکوه ایمان، عزت و اقتدار را حفظ کنند.

حسنی‌حلم با بیان اینکه نباید آثار مثبت ماه رمضان را فراموش کنیم، گفت: فضای ماه رمضان قرآنی و عبادی بود و در این ماه قلوب مسلمین از گناهان پاک شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را با عبرت گرفتن از عفو و گذشت ماه رمضان حفظ کنیم، افزود: فریضه معروفات را در جامعه مورد توجه قرار دهیم و اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر زنده نباشد از حرکت می‌ایستد و در واقع آن جامعه مرده است.

انتهای پیام/89019/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول