اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از تشییع پیکر جانباز شهید در اهواز گزارش می‌دهد

زینتی برای گلزار شهدای اهواز + تصاویر

مراسم تشییع پیکر پاک رزمنده دوران دفاع شهید سیروس پاک‌نیا از جانبازان 70 درصد عملیات طریق‌القدس در اهواز برگزار شد.

زینتی برای گلزار شهدای اهواز + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، خبری در شهر اهواز، قدمگاه هزاران هزار شهید گلگون کفن و لاله به خون غلطیده می‌پیچد ولی انگار هیچ کس توانایی شنیدن آن را ندارد.

خبر، حکایت از پرواز کبوتری جامانده از قافله شهدا دارد، همان که در دوران دفاع مقدس و عملیات طریق القدس، از نقاط مختلف بدن مجروح می‌شود و سال‌ها درد و رنج جراحات را به همراه دارد. 

*خنده‌ها و شوخی‌های ماندگار

نامش سیروس و شهرتش پاک‌نیا است همه محل او را می‌شناسند و دوستش دارند، حتی نسل سومی‌ها که اصلا دوران او را درک نکرده‌اند نیز با او مانوس هستند.

مهربانی‌ها، خنده‌ها و شوخی‌هایش را هیچ کس از یاد نخواهد برد، ولی حالا باید برای همیشه با او خداحافظی کرد تا جسمش از میان ما پرکشد و روحش نیز در کنار شهید قباد ایار، شهید حمیدرضا شیخ انصاری، شهید سید جلال چراغعلی پورگهروئی و شهید محمد مراد دلی در رضوان الهی آرامش یابد. 

*تاب ماندن ندارد

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان که همه خود را برای برپایی عید سعید فطر مهیا می‌کنند عمو سیروس ره آسمان برگزید و به سوی همرزمانش سفر می‌کند.

او اهل دنیا نیست و باید به آسمان سفر کند، دیگر هم تاب ماندن ندارد و دلش برای شهدا هم تنگ شده است و شاید هم شهید عماد صباغ، شهید بیژن ماسوریان، شهید علی جابری و شهید پرویز امامی‌زاده به استقبالش آمده‌اند.

دیگر عمو سیروس بچه‌های محله زردشت اهواز، به جمع یاران شهیدش پیوست و در کنار شهید کیوان گلی‌زاده، شهید علی اکبر شالبافی، شهید بیژن شحیطاط و شهید غلامرضا روشندل عند ربهم یرزقون است. 

*تشییع غریبانه و مظلومانه

باید پیکر شهید پاک نیا تشییع و با حضور دوستان و دوستدارانش تا دروازه‌های بهشت،‌‌ همان جا که خداوند تبارک و تعالی وعده‌اش را به مجاهدان راه خدا داده است بدرقه شود.

مراسم تشییع پیکر پاک شهید سیروس پاک‌نیا با حضور جوانان اهوازی از محله زردشت آغاز می‌شود تا در این محل همسایگان و آشنایان شهید پاک نیا برای آخرین بار با وی وداع کنند.

پس از تشییع در محله زردشت، پیکر پاک شهید سیروس پاک‌نیا به گلزار شهدا منتقل می‌شود تا در کنار شهیده صدیقه ساکی، شهید علیرضا کیخسروانی، شهید حاج جمعه طالقانی، شهید علی‌اکبر زارع برات‌پور و شهید سیدعبدالله ولی شرف آرام بگیرد. 

*تشییع توسط جوانان محله زردشت

شهیده مصریه سعیداوی، شهید منصور بروایه، شهید علیرضا باقری کاهکش، شهیده مینا لک‌زاده و شهید مرتضی اورک سوسن نیز از دیگر شهدایی هستند که شهید پاک‌نیا همسایه آن‌ها شده است.

به گلزار شهدا می‌روم، مراسم تشییع آغاز شده و پیکر شهید پاک‌نیا به غریبانه و مظلومانه بر روی دوش همسایگان و جوانان محله زردشت قرار می‌گیرد تا به منزل ابدی منتقل شود.

الله اکبر الله اکبر، لا اله الاالله، محمدرسول الله و علی والله ذکرهایی است که در هنگام تشییع پیکر پاک شهید بر زبان‌ها جاری است. 

*ناله‌های سوزناک برادر

قبل از حضور در جمع تشییع کنندگان، کنار منزلگاه ابدی شهید در قطعه جدید گلزار شهدا می‌روم، رضا برادر کوچک شهید پاک‌نیا، در کنار مزار برادر نشسته و با حسرت درون آن را می‌نگرد، تا مرا می‌بیند شروع به صحبت می‌کند و از خصوصیات برادر شهیدش می‌گوید.

از او اجازه می‌گیرم تا به جمعیت تشییع کننده بپیوندم، هنوز چند قدمی بیشتر از او دور نشده‌ام که صدای ناله‌های سوزناکش به آسمان می‌رود و از فراق برادر چنان ضجه‌ای از عمق جان سر می‌دهد که دل سنگ را نیز آب می‌کند.

دوست ندارم مزاحمش شوم، او را به حال خود وا می‌گذارم، ولی ناله‌های او آتشی درونم می‌افروزد که تهیه گزارش خیلی برایم سخت می‌شود، با اینکه شهید پاک‌نیا را ندیده‌ام و او را نمی‌شناسم اما با دیدن این صحنه‌ها، ناخودآگاه اشک‌هایم آهسته آهسته از دیدگانم جاری می‌شود.

*مسئولان هم نباشند

چه روزی است امروز، پرستویی پر شکسته و خونین بال از دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها به بهشت سفر کرده و جوانان اهوازی ساکن محله زردشت آمده‌اند تا به شهید محمد اصلانی، شهید مرتضی وزینی افشار، شهید یعقوب بروایه و شهید اسحاق صابری‌نژاد بگویند اگر جسم شما در میان ما نیست تا در مراسم تشییع شهید پاک نیا حضور یابید ولی ما به نیابت از شما این کار را انجام می‌دهیم هر چند هیچ یک از مسئولان خوزستان و اهواز در این مراسم حضور نیافته باشند.

جای شهید حجت‌الله رحیمی، شهید محمد سلیمانی، شهید علی جنیدی و شهید سید مهدی موسوی خالی است تا در این مراسم حضور یابند و تشییع شهید پاک‌نیا غریبانه نباشد.

پیکر شهید شهید پاک‌نیا در حال تشییع است، شاید شهید علی بریهی، شهید مجتبی بابایی‌زاده، شهید مرتضی حشمان و شهید محسن بختیاری خواه نیز آمده‌اند تا پیکر این شهید را بدرقه کنند و یا اینکه، شهید سید محمد موسوی، شهید مرتضی محمدرضایی، شهید مهدی بهرامی و شهید بهمن درویشی به استقبالش آمده‌اند تا او را همراه خود به بهشت ببرند. 

*در باغ شهادت بسته نیست

می‌دانم با گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس در باغ شهادت بسته نیست، اما مردانی چون شهید سید علی موسوی، شهید ایمان قاضی‌زاده، شهید حسین ممبینی و شهید سید امین حیدری پیربلوط می‌خواهد تا خود را بسازند و به بهشت پر بکشند.

پیکر شهید پاک نیا درون مزار قرار می‌گیرد تا خانه ابدی‌اش در کنار شهیده فاطمه آقاجاری، شهیده مریم دانشیان، شهید دانیال چالنگی‌زنگنه و شهید جاسم مظری‌نژاد زینت بخش گلزار شهدای اهواز باشد.

مراسم تشییع به پایان می‌رسد اما برادران شهید از او دل نمی‌کنند به همراه دوستان جوان خود گرداگرد مزار او حلقه می‌زنند و با زبان عربی به شروه خوانی می‌پردازند. 

*مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان

دقایقی بعد، همه گلزار شهدا را ترک می‌کنند و مزار شهید سیروس پاک نیا همانند مزار شهید عباس قندی‌زاده، شهید داریوش احمدی، شهید حمیدرضا ابوالفضلی و شهید مجید آلبوغبیش، تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان شده است.

عمو سیروس، حالا که به بهشت رفته‌ای و می‌ه‌مان شهیدان شده‌ای، سلام ما را به شهید حبیب‌الله شرفی، شهید منصور شویشی‌زاده، شهید اکبر تک خارانی و شهید پیمان زارعی برسان و از شهید میثم حسنی، شهید محمد اسلامی، شهید عباس صفری و شهید صمد ببرافکن بخواه برایمان دعا کنند تا همیشه پا جای پای آن‌ها بگذاریم و سرباز خوب و جان برکفی برای ولی امر خود حضرت سید علی باشیم.

انتهای پیام/72010/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول