اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم گتوند شهید مقامی را تا منزل ابدی بدرقه کردند

مردم شهرستان گتوند با زبان روزه و در گرمای 45 درجه پیکر شهید عیلرضا مقامی را تا خانه ابدیش تشییع کردند.

مردم گتوند شهید مقامی را تا منزل ابدی بدرقه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، پیش از ظهر امروز شهید علیرضا مقامی که از شهدای والامقام شهرستان گتوند است و سال‌ها مردم شهید پرور این شهرستان انتظار بازگشت پیکر پاکش را به خاک پربرکت ایران می‌کشیدند بر روی دستان مردم گتوند تشییع شد.

این شهید والامقام از جمله شهدایی بود که از نظر اخلاقی، تقوایی و تعبد در جبهه‌های حق علیه باطل بسیار سرشناس و شناخته شده بود و به نحوی حسن خلق وی در جبهه‌ها مثال‌زدنی بود.

این شهید اهل روستای ایستادگی گتوند با تسلط فراوان بر قرآن و تفسیر و نهج‌البلاغه به استاد قرآن جبهه‌ها معروف بود و بارها همرزمانش درباره توان شهید در این بخش خاطرات شیرینی تعیرف کرده‌اند.

وی در تک «یامهدی ادرکنی» در تاریخ 24 اردیبهشت ماه سال 1365 در حال پاکسازی شیاری از حضور بعثیان با نیروهای عراقی درگیر شد و در همان‌جا به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

صبح امروز در میان اشک و اندوه و ماتم پیکر پاک این شهید پس از 27 سال انتظار خانواده‌اش در میان اندوه بی‌پایان مردم گتوند در روستای ایستادگی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/72006/ح20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول