اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هانی‌زاده:

خبرنگاران سفیران اهل قلم هستند

مدیرکل اخبار بین‌الملل خبرگزاری مهر گفت: خبرنگاران پیش قراولان عرصه دفاع در جنگ نرم و سفیران اهل قلم هستند.

خبرنگاران سفیران اهل قلم هستند

حسن هانی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به مناسبت روز 17 مردادماه روز خبرنگار اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور، هر رسانه موظف است یک سازوکاری جدید برای مقابله با جریان سازی‌‌های خبری کشورهای دشمن و به ویژه صهیونیست‌ها داشته باشند.

وی عنوان کرد: نیروهای خبرنگاری که در حوزه بین‌المللی به عنوان سفیران اهل قلم انجام وظیفه می‌کنند، عمدتاً نیروهایی هستند که هم شناخت کافی نسبت به مسائل داخلی دارند و هم با ادبیات کشورهای بیگانه و خارجی آشنا بوده و تسلط دارند.

مدیرکل اخبار بین‌الملل خبرگزاری مهر عنوان کرد: ماموریت مقابله با تهاجم‌‌های فرهنگی و تبلیغاتی دشمنان جمهوری اسلامی ایران با خبرنگاران حوزه بین‌الملل است.

این مسئول یادآور شد: از وظایف خبرنگاران مشغول فعالیت در حوزه بین‌المللی این است که با انتقال دقیق و ظریف رخدادها و ادبیات صحیح ایران به کشورهای برون مرزی ایران است.

هانی‌زاده از بی توجهی و یا کم توجهی مسئولان و افکار داخلی به مجموعه خبرنگاران عرصه بین‌المللی ایران گفت و اضافه کرد: توجه زیاد به مسائل سیاسی داخلی سبب قرارگیری حوزه بین‌الملل در حاشیه بخش‌های سیاسی رسانه‌های داخلی است.

وی تاکید کرد: همکاری بخش دیپلماسی وزارت کشور و بخش‌های مربوطه صدا و سیما در عرصه بین‌المللی و آگاهی بخشی نسبت به حیطه وظایف این مجموعه می‌تواند در ارتقاء جایگاه این مجموعه اثرگذار باشد.

مدیرکل اخبار بین‌الملل خبرگزاری مهر ابراز داشت: داشتن روحیه بسیجی خبرنگاران بسیار مهم است، نه تنها در حوزه برون مرزی بلکه در تمام رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران داشتن روحیه بسیجی و ایثارگری در مسائل فرهنگی و رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول ادامه داد: جنگی که علیه این نظام از سوی دشمنان وجود دارد، جنگ نرم است و در این جنگ خطرناک و مهمی که لابی صهیونیستی و آمریکایی ضد ایران به راه انداخته‌اند، خطیر بودن جایگاه خبرنگاران به عنوان سفیران اهل قلم و عرصه خبر و رسانه بسیار مهم تلقی می‌شود.

هانی‌زاده متذکر شد: تنها راه رفع موانع و مشکلات جامعه خبرنگاران و الخصوص حوزه بین‌المللی، اتحاد و همکاری همه جانبه همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه کشوری از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، وزارت خارجه و دولت است.

وی در پایان اذعان داشت: در حال حاضر آنچه که مهم است، تهاجم تبلیغات ضد نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه رسانه‌ای جهان است و خبرنگاران و اهالی قلم در اقدامی جهادگرانه به عنوان پیش قراولان عرصه دفاع در این جنگ نابرابرانه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/63001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول