اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان مازندران:

بانوان افسران خط مقدم جنگ نرم هستند

مسئول بسیج جامعه زنان مازندران گفت: افسران خط مقدم جنگ نرم بانوان مومن، معتقد و ولایتمدارند.

بانوان افسران خط مقدم جنگ نرم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه کربلا مازندران، فاطمه عاطفی با بیان اینکه بانوان طی دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق بر ایران در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی بالایی داشتند، بانوان مومن را افسران خط مقدم جنگ نرم در دفاع از اسلام و ولایت دانست.

عاطفی با اشاره به 13 مرداد ماه سالروز شهادت بانوی مجاهد دفاع مقدس شهیده مریم فرهانیان و نامگذاری این روز به نام روز بزرگداشت بسیج جامعه زنان کشور گفت: طی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جامعه زنان افتخار دارد تا نام بیش از هفت هزار شهیده را به عنوان سند ارزشمند برای خود به ثبت رساند و به لحاظ شاخصه بالا و ویژگی برجسته شهیده مریم فرهانیان سالروز شهادت وی را به عنوان روز بزرگداشت بسیج جامعه زنان کشور انتخاب کند.

وی گفت: پس در این راستا بر اساس معرفی شهدای زن کشور هر ساله معیارهایی را برای انتخاب شهیده شاخص سال کشور تعریف می‌کنند که سال 92 نیز مزین به نام شهیده "سیده طاهره هاشمی" شد.

وی با بیان مختصری از زندگینامه  شهیده مریم فرهانیان گفت: شهیده در 24 دی ماه 42 در آبادان در خانواده‌ای متوسط و مذهبی به دنیا آمد و پس از انقلاب اسلامی در سال 59 به سپاه پاسداران پیوست و با فعالیت در امور پرستاری و امدادگری بیمارستان شرکت نفت امام خمینی آبادان عاشق خدمت به مبارزان و مدافعان حقوق نظام اسلامی و ولایت شد و با تمام وجود حتی بعد از مجروحیت‌اش در بیمارستان با شتافتن در امدادرسانی به دیگر مجروحان جنگ تلاش داشت.

وی گفت: این شهیده در کنار پرستاری و امدادرسانی در شهر و روستاهای آبادان به آموزش قرآن و حفظ حجاب و پوشش اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشت که سرانجام در 13 مرداد 63 در مسیر گلستان شهدای آبادان بر اثر اصابت خمپاره ارتش صدام روح بزرگش به شهدای اسلام و برادر شهیدش پیوست.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول