اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر تحقیقات زنان وزارت کشور:

غفلت‌زدایی راه عبور از جنگ نرم است

مسئول دفتر تحقیقات زنان وزارت کشور با بیان اینکه در حال حاضر با جنگ نرم دشمنان روبه‌رو هستیم گفت:‌ برای عبور از جنگ نرم باید غفلت‌زدایی کرد.

غفلت‌زدایی راه عبور از جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فرشته ساسانی ‌ظهر امروز در همایش قشر جامعه بسیج زنان قم ضمن گرامیداشت روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تفکر بسیجی و نقش آفرینی زنان در بسیج نیازمند اخلاص، نظم و کسب آمادگی‌های لازم برای دانش‌اندوزی است.

وی به تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر پرداخت و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از سخنان رهبری روی محور بصیرت است و ایشان همواره بصیرت را از شاخصه‌های بسیج می‌دانند.

مسئول دفتر تحقیقات زنان وزارت کشور با بیان اینکه حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه به «بصیرت» اشاره کردند گفت: تاریخ نشان می‌دهد امام نخست شیعیان به این دلیل از بصیرت در سخنان خویش استفاده می‌کند که با جامعه‌ای بی‌بصیرت روبه‌رو بوده است.

وی با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری بیان داشت: همزمان با تحلیف ریاست جمهوری آمریکایی‌ها تحریم‌های جدی و شدید‌تری را برای دولت جدید به ارمغان ‌می‌فرستند.

این مقام مسئول ادامه داد: دشمن تحریم‌ها را جدی و شدیدتر کرد زیرا خانه امیدی که آنها با انتخاب رئیس جمهور جدید در دلشان ساخته بودند خراب شده است.

ساسانی ابراز کرد: امیدواریم دولت جدید با تدبیر و خردمندی کاخ‌های پوشالی دشمنان را خراب و امیدشان را نا امید کند.

مسئول دفتر تحقیقات زنان وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خویش به نقش عایشه در جنگ جمل اشاره کرد و ابراز داشت: یک طرف این جنگ وصی و داماد نبی اکرم (ص) و در سوی دیگر این جنگ همسر پیامبر قرار داشتند.

وی دلیل چنین وقایعی پس از رحلت پیامبر را آشفتگی سیاسی دانست و بیان کرد: بصیرت در مردم و سران در طول زمان محقق نشده و همین موضوع موجب ایجاد آفت‌های فردی و اجتماعی در جامعه می‌شود.

ساسانی در بخش دیگری از سخنان خویش به تحولات منطقه اشاره و تصریح کرد: برخی افراد این تحولات را بیداری عربی عنوان کردند ولی رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان بیداری اسلامی یاد کردند.

وی وضعیت مصر را مورد توجه قرار داد و گفت: مسلمانان جهان از این وضعیت شادکام نیستند ولی اسرائیل از جریان برادر کشی در سوریه خرسند است.

مسئول دفتر تحقیقات زنان وزارت کشور به مشکلات اخوان المسلمین اشاره و بیان کرد: مشکل این گروه بلد نبودن حکومت‌داری است به همین دلیل دچار چنین وضعیتی شده‌اند.

وی بر ضرورت حفظ بصیرت در حکومت‌داری تاکید کرد و افزود: وقتی بصیرت به جهل تبدیل شود شرایط شکست فراهم خواهد شد.

ساسانی اضافه کرد: اکنون در زمانی به سر می‌بریم که نه در حال جنگ سخت هستیم و نه نیمه سخت، بلکه جنگ نرم را پیش روی خود داریم.

وی تصریح کرد: برای گذشتن از جنگ نرم باید غفلت‌زدایی انجام شود که در این راستا به خواندن نماز غفیله بسیار توصیه شده است.

مسئول دفتر تحقیقات زنان وزارت کشور ادامه داد: خواندن این نماز مستحبی برای گرفتن حاجات نیست بلکه برای رفع غفلت است.

انتهای پیام/78005/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول