اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

خوزستان با 74 نشریه رتبه دوم کشور را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خوزستان دارای ۷۴ نشریه وجود دارد که از نظر کمی و کیفی بعد از تهران در رده دوم قرار داریم.

خوزستان با 74 نشریه رتبه دوم کشور را دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌‌‌الاسلام سید لطف‌لله سپهر در مراسم تجلیل از خبرنگاران که شامگاه چهارشنبه در گیت بوستان برگزار شد، اظهار کرد: فصل پیشامدهای مبارک نظام و انتصاب رئیس جمهور جدید است که برای این دولت جدید خدمتگزاری برای ملت ایران، تورم‌زدایی، اشتغالزایی و تهدیدزدایی را آرزو داریم.

وی ادامه داد: تکلیفی را که رهبر معظم انقلاب در روز تنفیذ برای یاری دولت در پیشبرد سیاست‌ها فرمودند را به اصحاب رسانه برای همکاری و همراهی دولت جدید یادآور می‌شوم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به خدمات دولت نهم و دهم اشاره کرد و اذعان داشت: در دولت نهم و دهم تحولات شگرف و ژرفی در خوزستان به وجود آمد و هیچ‌گاه حلاوت سفر سوم رئیس جمهور به خوزستان برای اصحاب فرهنگ فراموش نمی‌شود.

وی اذعان داشت: در این سفر 23 مجتمع فرهنگی در خوزستان تاسیس شد و در بسیاری از شهرستان‌ها بنای فرهنگی و کتابخانه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و زیربنای فرهنگی شهرستان ماهشهر در این مدت به دو هزار و 150 متر افزایش یافت.

سپهر به فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های ادبی، فرهنگ و دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی سه فیلم بلند 108 دقیقه‌ای با عنوان سردار هور به یاد شهید علی هاشمی، سردار کوچک به یاد شهید بهنام محمدی و شهید رهبر تولید شد که به زودی شاهد اجرای آن هستیم.

وی به انتشار 30 تا 40 درصدی نشریات در چاپخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: در خوزستان 74 نشریه وجود دارد که از نظر کمی و کیفی بعد از تهران در رده دوم قرار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه 67 درصد مردم خوزستان مطالعه نشریات بومی را ترجیح می‌دهند، متذکر شد: در چهار سال گذشته، نشریات خوزستان هیچ‌گونه پرونده قضایی که به هیئت منصفه برود، نداشته است.

وی افزود: در خوزستان به خاطر عنوان، عکس، مقاله و حتی عناوین درشت روزنامه هیچ گونه مدعی و یا شاکی وجود ندارد.

سپهر بر کار‌شناسانه و حرفه‌ای‌تر عمل کردن رسانه‌ها تاکید کرد و خاطر نشان کرد: در بعضی از جا‌ها تعدادی از رسانه‌ها وارد عرصه‌ای می‌شوند که برای استان هزینه‌هایی دارد مثلا در مورد کتاب مرگ بر مرگ بعضی از رسانه‌ها می‌توانستند کار‌شناسانه‌تر وارد میدان شود.

وی خاطرنشان کرد: به فاصله سال 91 تا سال جاری شش نشریه به استان اضافه شد و تنها استانی هستیم که یارانه‌ها را از حوزه معاونت مطبوعاتی گرفتیم.

 

انتهای پیام/72011/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول