اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار

رعایت منزلت خبرنگاران و توجه به معیشت آنها وظیفه مسئولان است

فرماندار کهگیلویه در مراسم تجلیل از خبرنگاران، روز خبرنگار را فرصتی برای ارج نهادن به زحمات بی‌شائبه این قشر زحمت‌کش دانست و گفت: توجه به مسئله معیشت خبرنگاران و رعایت شأن خبرنگاران در هر سطحی وظیفه مسئولان است.

رعایت منزلت خبرنگاران و توجه به معیشت آنها وظیفه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری امشب در نشست تجلیل از خبرنگاران با اشاره به 17 شهریور سالروز شهادت خبرنگاری که در راه انجام وظیفه غریبانه به خون غلطید، اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت خبرنگار پاسخگو کردن مسئولان است.

فرماندار کهگیلویه، رعایت صداقت، سرعت، صحت و دقت در کار خبر را لازم دانست و با اذعان به اینکه رعایت حرمت قلم باعث جلب اعتماد مردم می‌شود، تصریح کرد: خبرنگار به عنوان حلقه واسطه بین مردم و مسئولان نظام باید در تعامل در عین بی‌طرفی و استقلال فکری نظرات را بی‌کم و کاست و صادقانه منعکس کرده و باعث تنویر افکار عمومی شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه، حرفه خبرنگاری را از مشاغل سخت و پرمخاطره دانست و متذکر شد: خبرنگاران همواره در معرض سختی‌هایی قرار دارند ولی سعه صدر آنان به گونه‌ای است که برای رساندن پیام مردم و مسئولان تحمل می‌کنند.

*لزوم بیان واقعیت‌های جامعه به دور از اغراض شخصی خبرنگاران

جعفری، بی‌طرفی در کار خبری را به معنای عدم ابراز مشکلات ندانست و با بیان اینکه توانمندی‌ها را در کنار ضعف‌ها باید گفت، ابراز داشت: سیاه‌نمایی در بیان مشکلات و نادیده گرفتن نقاط قوت دور از انصاف است.

وی، انتقاد سازنده همراه با ارائه پیشنهاد از سوی خبرنگاران در حل مشکلات را کارساز دانست و بیان داشت: همراهی و تعامل مسئولان و خبرنگاران برای آبادانی و پیشرفت شهرستان ضروری است.

جعفری، کهگیلویه را منبع و جایگاه نیروهای خوب فکری دانست و با اشاره به نقاط مثبت و پتانسیل‌های شهرستان در بخش‌های مختلف، گفت: شهرستان متمدن کهگیلویه با میراث کهن و با داشتن مناطق گردش‌پذیر می‌تواند در دنیا الگو باشد و معرفی این ظرفیت‌ها در حیطه کاری خبرنگاران است.

وی، روز خبرنگار را فرصتی برای ارج نهادن به زحمات بی‌شائبه این قشر زحمت‌کش عنوان کرد و ابراز داشت: توجه بیشتر به مسئله معیشت خبرنگاران و رعایت شأن خبرنگاران در هر سطحی وظیفه مسئولان است.

* نگاه متفاوت به جایگاه خبرنگاران و تبعیض قایل شدن با معیارهای سنجش غیر منصفانه

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه، اعتلای ظرفیت و آستانه تحمل مدیران در برابر نقدها را لازم دانست و با اشاره به تبعیض قایل شدن در میان خبرنگاران با دید استانی و شهرستان و نگاه متفاوت به جایگاه خبرنگار، یادآور شد: مدیران از وعده‌های توخالی به خبرنگاران پرهیز کنند.

جعفری، به‌کارگیری خبرنگاران در اتاق‌های فکر و استفاده از نظرات آنها در بیان مسائل را ضروری خواند و با تأکید بر لزوم تغذیه خبری خبرنگاران و پرهیز از بایکوت خبری بیان داشت: حمایت قضایی از خبرنگاران در جاهایی که لازم است باید صورت گیرد.

در ادامه این نشست کیوان سروش‌مقدم با اشاره به تشکیل انجمن خبرنگاران شهرستان برای اولین بار در سطح استان گفت: انجمن خبرنگاران کهگیلویه در سال 91 تشکیل شده و خبرنگاران فعال از خبرگزاری‌ها، سایت‌های محلی و مطبوعات در این انجمن عضویت دارند.

*معیار سنجش خبرنگار در استان اجحاف در حق خبرنگاران فعال است

 رئیس انجمن خبرنگاران کهگیلویه با انتقاد از بی‌مهری برخی مسئولان به خبرنگاران و عدم درک شأن و منزلت خبرنگار از سوی این مدیران اذعان داشت: مدیران ادارات و نهادها با خبر بیگانه هستند و نسبت به خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری آگاهی ندارند.

سروش‌مقدم، عدم تعامل مدیران با رسانه را به خاطر روابط عمومی ضعیف دانست و ادامه داد: اطلاع رسانی وظیفه اساسی روابط عمومی نوین است که به عنوان یک اصل کاربردی باید در حوزه مربوط برنامه‌ریزی شود.

به گزارش فارس در این نشست از خبرنگاران فعال در امر برگزاری انتخابات 24 خرداد و نیز به‌مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح‌های سپاس و هدایایی تجلیل شد.

خبرنگار کبنانیوز با اشاره به ملاک‌های غیر منصفانه انتخاب خبرنگار فعال و عدم توجه به فعالیت خبری برخی خبرنگاران تصریح کرد: تجلیل از عملکرد یک ساله خبرنگاران باید متناسب با جایگاه و نیز توانمندی خبرنگاران صورت گیرد و تعیین ملاک‌های ارزیابی خبرنگار فعال از خبرنگارنما اجحاف در حق فعالان عرصه خبر است.

وی با بیان اینکه صدور کارت خبری نباید تنها دلیل شناخت خبرنگار باشد افزود: این رویکرد باعث می‌شود خبرنگارانی که شاید کمتر کار خبری انجام داده‌اند بیشتر به چشم آیند و خبرنگاران فعال که به دلایلی هنوز موفق به تهیه کارت خبرنگاری نشده‌اند نادیده گرفته شوند.

انتهای پیام/82016/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول