اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه ملایر:

موانع ازدواج از سر راه جوانان برداشته شود

فرماندار ویژه ملایر بر رفع موانع ازدواج جوانان در شهرستان تأکید کرد.

موانع ازدواج از سر راه جوانان برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مصطفی آزادبخت ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر موضوع خانواده را موضوع مهم و حساسی در جامعه برشمرد و افزود: همه امور زندگی یک فرد از خانواده شکل می‌گیرد و جامعه بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جایگاه خانواده در دیدگاه اسلام و جامعه دارای ویژگی خاص و از اهمیت بالا برخوردار است گفت: متأسفانه آن طور که باید به این جایگاه توجهی نشده است.

فرماندار ویژه ملایر خطاب به خانواده‌ها و مسئولان بیان داشت: باید موانع سد راه ازدواج برطرف شود چرا که ریشه انواع مشکلات امروز موانع ازدواج است که خانواده‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند.

وی گفت: عمده مشکلات فراهم نبودن مقدمات ازدواج است که در این راستا نبود امکانات، شغل و مهریه‌های سنگین از سوی خانواده‌ها باعث بالا رفتن سن ازدواج و دوری جوانان از این امر مقدس شده است.

آزادبخت خطاب به مسئولان فرهنگی، دفتر امام جمعه، شهرداری و... ابراز داشت: باید با حضور جوانان و ارائه راهکارهای مناسب جلسات ازدواج آسان برگزار شود تا تأثیر آن در خانواده‌ها بروز یابد.

وی تصریح کرد: متأسفانه آمار بالای طلاق در جامعه نشان از رعایت نکردن دو اصل مهم منطق و دین در امر ازدواج است که منجر به جدایی زوجین بعد از مدت کوتاهی می‌شود.

فرماندار ملایر یادآور شد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید با ارائه برنامه‌های آموزشی نسبت به آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها در امر ازدواج، اقدام و ریشه‌های مشکلات و موانع را بررسی کنند.

وی در پایان یادآور شد: افرادی که مروج ازدواج آسان در جامعه هستند باید مورد تشویق قرار گیرند تا الگویی برای سایر افراد در این امر باشند.

انتهای پیام/89013/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول