اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان مطرح کرد

جوانان نیازمند الگوی جدید برای ازدواج/ نگاه روحی و روانی به ازدواج فراموش شده است

استاندار همدان گفت: امروز سلسله مراتب غلطی به عنوان الگوی ازدواج جوانان در جامعه خودنمایی می‌کند که باید این الگو تغییر یابد.

جوانان نیازمند الگوی جدید برای ازدواج/ نگاه روحی و روانی به ازدواج فراموش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان که با محوریت موضوع ازدواج آسان برگزار می‌شد، با اشاره به اینکه برخی موازی‌کاری‌ها در استان انرژی را از دست می‌دهد، افزود: با انجام برخی موازی‌کاری‌ها در برخی دستگاه‌ها، تصمیمات گرفته شده را نقض و آثار آن را از بین می‌برد.

وی به سلسله مراتب غلطی که امروز الگوی جوانان جامعه شده، اشاره کرد و افزود: امروز جوانان بر اساس الگویی مبنی بر اینکه ابتدا باید سربازی کنند، سپس ادامه تحصیل دهند و پس از یافتن شغلی مناسب اقدام به ازدواج کنند، پیش می‌روند که موجب بالا رفتن سن آنها می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امروز در دانشگاه ازدواج را نیاز جسمی می‌دانند، بیان داشت: امروز نگاه روحی و روانی به ایجاد خانواده و تکمیل شدن خانواده فراموش شده و به موارد حاشیه‌ای اقتصادی و اجتماعی پرداخته می‌شود که باید این نگاه را تغییر داد.

وی در ادامه بر ضرورت تغییر نگرش‌ها و روش‌های پژوهشی موضوع ازدواج تأکید کرد و افزود: در امر ازدواج نباید با کلمات بازی کنیم بلکه باید در عمل به تبیین راهکارها و عملیاتی کردن آنها بپردازیم.

آزاد از رایگان دانستن سالن‌های ورزشی برای ازدواج جوانان در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: هر چند سالن، ماشین عروس، تصویربرداری از مراسم عروسی و... از موارد حاشیه‌ای ازدواج است و می‌توان هزینه‌های این مسائل حاشیه‌ای را کاهش داد اما ادارات در این خصوص همکاری کامل را خواهند داشت.

وی بر کاهش دخالت خانواده‌ها در زندگی جوانان نیز تأکید کرد و بیان داشت: امروز باید همه پدران و مادران بدانند تا حدی رها گذاشتن جوانان و امر و نهی نکردن آنها، مشکلات را حل می‌کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه گاهی بیش از اندازه با فرزندان بچه‌گانه برخورد می‌شود، یادآور شد: اگر مقداری از این شیوه بکاهیم، در مسائل اجتماعی مؤثر خواهد بود.

مسئول کمیته ازدواج آسان شورای فرهنگ عمومی نیز با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 6 هزار و 107 مورد ازدواج در همدان به ثبت رسیده است، افزود: این میزان ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش یافته است.

علیرضا رضایی از افزایش 15 درصدی طلاق در سه ماهه نخست سال جاری در همدان خبر داد و گفت: در این مدت 919 مورد طلاق در همدان به ثبت رسیده است.

وی به موانع مهم ازدواج در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: عوامل فرهنگی، اقتصادی، قانونی و اجتماعی به ترتیب گروه‌هایی از عوامل مانع ازدواج جوانان به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان به برخی عوامل کاهش ازدواج اشاره کرد و اذعان داشت: خواستن زندگی پر زرق و برق، عدم اهتمام خانواده‌ها نسبت به ازدواج فرزندانشان، زود دانستن ازدواج برای جوانان، عدم اظهار نیاز به ازدواج جوانان، ترس از ازدواج، اهمیت بیش از حد به تحصیل، نداشتن مسکن مناسب، مهریه‌های سنگین، نداشتن جهیزیه مناسب و... عمده موانع ازدواج به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز دائم از ازدواج آسان صحبت می‌شود اما الگوی مناسبی ارائه نمی‌شود، در حالی که جوانان نیازمند تدوین الگوی مناسبی برای ازدواج هستند.

رضایی در پایان یادآور شد: نهادهایی که می‌توانند در امر ازدواج جوانان راهگشا باشند باید احصاء شوند تا بتوان راهکارهای ازدواج جوانان را تسهیل داد.

انتهای پیام/89003/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول