اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

ثبت روزانه 46 ازدواج در اردبیل / اردبیل رتبه دوم کشور را در ازدواج دارد

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در سه ماه اول امسال روزانه 46 مورد ازدواج در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

ثبت روزانه 46 ازدواج در اردبیل / اردبیل رتبه دوم کشور را در ازدواج دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی صبح امروز در آستانه روز خبرنگار و در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان اردبیل اظهار داشت: در سه ماه اول امسال بیش از 5 هزار و 979 مورد ولادت در استان اردبیل به ثبت رسیده که به طور متوسط در هر روز 64 مورد تولد نوزادان را در این استان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در هر دو ساعت پنج نوزاد در این استان متولد شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 3 هزار و 85 نوزاد پسر و 2 هزار و 894 نوزاد دختر بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به اینکه در همین مدت بیش از یک هزار و 604 مورد فوت در استان اردبیل به وقوع پیوسته است، یادآور شد: هر روز 17 مورد فوت و در هر شش ساعت چهار نفر فوت در این استان به ثبت رسیده که از تعداد فوت‌شدگان نیز 900 مورد مرد و 704 مورد زن بودند.

امینی در خصوص آمار سه ماهه ازدواج و طلاق نیز گفت:‌ در سه ماه امسال 4 هزار و 238 مورد ازدواج در این استان به ثبت رسیده که به طور متوسط هر روز 46 ازدواج و در هر ساعت دو مورد ازدواج ثبت شده است که 3 هزار و 130 مورد آن شهری و یک هزار و 108 مورد آن روستایی بوده است.

این مسئول با یادآوری اینکه در همین مدت 605 مورد طلاق نیز در استان رخ داده است، عنوان کرد: به طور متوسط هر روز 6 طلاق و هر چهار ساعت یک مورد طلاق در دفاتر به ثبت رسیده است که 557 مورد آن شهری و تنها 48 مورد طلاق در روستاهای استان اتفاق افتاده است به طوری که در مقابل هفت ازدواج صورت گرفته در استان یک مورد طلاق به ثبت رسیده و در مقابل یک طلاق روستایی 11 مورد طلاق شهری نیز ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمعیت استان اردبیل در حال حاضر بیش از یک میلیون و 274 هزار نفر است، ابراز داشت: 64 درصد جمعیت استان در شهرها و 36 درصد در روستاها سکونت دارند که در مقایسه با کشور ساکنان شهری که 71 به 29 می‌باشد وضعیت ما در بحث سکونت روستایی بیشتر از میانگین کشوری است.

امینی با یادآوری اینکه در ولادت رتبه استان اردبیل 13، وفات رتبه این استان 10 در سطح کشور می‌باشد، افزود: از نظر ازدواج وضعیت ما در حد عالی است به طوری که رتبه دوم کشوری را داریم و در نرخ طلاق نیز در جایگاه 18 کشوری هستیم.

وی میانگین سن ازدواج در کشور برای آقایان را 27 سال و 4 ماه و در استان اردبیل را 26 سال و 11 ماه اعلام کرد و گفت: این میانگین برای خانم‌ها در سطح کشور 22 سال و 11 ماه است اما در استان اردبیل این میانگین سنی 22 سال برای بانوان است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: امید به زندگی در خانم‌ها بیشتر از آقایان است به طوری که در کشور امید به زندگی آقایان 71 سال است در حالی که در استان اردبیل این امید به زندگی 69 سال می‌باشد.

امینی ادامه داد: برای خانم‌ها نیز این میانگین 74 سال در سطح کشور و 72 سال در استان اردبیل است که البته در مناطق روستایی این رقم متفاوت‌تر می‌باشد.

این مسئول تاکید داشت: در سطح استان شهرستان گرمی بیشترین نرخ ولادت را داشته و نمین از کمترین رقم برخوردار بوده است در حالی که بیشترین نرخ فوت مربوط به خلخال و کمترین مربوط به پارس‌آباد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت:‌ در بحث ازدواج نیز شهرستان گرمی بیشترین ثبت ازدواج را داشته و نیر در پایین‌ترین رتبه قرار گرفته است و از نظر طلاق نیز بیشترین نرخ در اردبیل و کمترین نرخ را در گرمی شاهد هستیم.

انتهای پیام/62005/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول