اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

تمهیدات دوام خانواده قبل از ازدواج اندیشیده شود

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: قبل از ازدواج باید تمهیدی برای دوام و پایداری کانون خانواده اندیشیده شود چرا که در غیر این صورت تشکیل خانواده کاری عبث است.

تمهیدات دوام خانواده قبل از ازدواج اندیشیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌‌محمدی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان که با محوریت موضوع ازدواج آسان برگزار می‌شد، با اشاره به اینکه اگر دردها را درک نکنیم، درمان امکان ندارد، اظهار کرد: در سال گذشته از هر هفت مورد ازدواج یک مورد منجر به طلاق شده و در سال جاری از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق کشیده شده است.

وی تصریح کرد: ما باید قبل از ازدواج افراد، زمینه‌های تزلزل خانواده‌ها را شناسایی کرده و با اطلاع‌رسانی به افراد، سپس ازدواج را تشویق کنیم.

نماینده ولی فقیه در همدان یکی از عوامل منتج به طلاق را مهریه‌های بالا عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه فقها و همچنین دولت تنها مهریه تا 120 سکه را قابل اجرا دانسته‌اند اما همچنان شاهد تعیین مهریه‌های بالا در مراسم عقدکنان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه قبل از ازدواج باید تمهیدی برای دوام، بقاء و پایداری کانون خانواده اندیشیده شود، یادآور شد: اگر بتوانیم آمار طلاق را در جامعه کاهش دهیم در این صورت حتی اگر آمار ازدواج نیز در جامعه کم باشد، باز پیروزی از آن ما است چرا که آثار مخرب طلاق بر جامعه سنگین‌تر است.

محمدی با بیان اینکه اگر برای تحکیم خانواده حسابی باز نکرده‌ایم، تشکیل خانواده عبث است، بیان داشت: اساس تشکیل خانواده تحکیم بنیان آن است که در غیر این صورت این خانواده ریشه‌ متزلزلی خواهد داشت.

وی طلاق را ویرانگری و ازدواج را آبادگری نامید و افزود: خانواده پسر در هنگام تعیین مهریه بر مهریه پائین پافشاری کنند تا از تعیین مهریه‌های سنگین و با ارقام نجومی جلوگیری شود.

امام جمعه همدان در پایان سخنانش دخالت خانواده‌ها را نیز از عوامل طلاق زوجین عنوان کرد و بیان داشت: اگر خانواده‌ها دخالت بیش از حد خود را در زندگی زوجین کاهش دهند، به طور قطع آن دو با مشکلات خود کنار آمده و سازش خواهند کرد.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول